Poliția, pe urmele elevilor. Suspendarea cursurilor nu e vacanță

Poliția, pe urmele elevilor. Suspendarea cursurilor nu e vacanță

Șefa Inspectoratului Școlar Județean Timiș a cerut, marți, sprijinul oamenilor legii pentru a-i ține acasă pe copiii care de miercuri nu mai vin la ore. Suspendarea cursurilor nu e vacanță, elevii trebuie să stea acasă și să învețe, în niciun caz nu au ce căuta prin oraș, la film sau în mall-uri.

Aura Danielescu, inspectorul școlar general din Timiș, a transmis adrese către Poliția Timiș, Jandarmerie și ISU Banat, dar și către Comitetul Județean de Urgențe Timiș și Prefectură, solicitând ca forțele de ordine să ia măsuri pentru a preveni  transformarea  măsurii preventive împotriva extinderii coronavirusului – suspendarea cursurilor – într-o vacanță neașteptată cu efecte dramatice.

Concret, ar fi nevoie de patrule, care să intervină atunci când pe stradă sau în locuri publice apar grupuri mai mari de copii.

”Dat fiind faptul că nu este o vacanță, ci o perioadă de diminuare a expunerii copiilor la pericolul declanșat de noul coronavirus și de a evita activitățile care presupun întâlniri de grup în spații de joacă sau de divertisment, mediul de la domiciliul personal fiind considerat cel mai puțin predispus contaminării, vă rugăm să aveți în vedere desfășurarea unor acțiuni de prevenire și informare în situația în care personalul dumneavoastră ia contact cu diverse grupuri de tineri pe teritoriul localității sau localităților urbane și rurale”, se arată în adresele transmise.

Ne puteți urmări și pe Google News

Și Ministerul Educației și Cercetării a reamintit, marți, printr-o adresă, șefilor de inspectorate școlare, faptul că e imperativ necesar ca elevii să rămână acasă. ”Se recomandă părinților și tutorilor legali instituiți, precum și elevilor, să evite expunerea în spațiile aglomerate și să încerce pe cât posibil să nu părăsească domiciliul”, se artă în directiva transmisă.

Inconștiență. Cum profită de pe urma coronavirusului cluburile educaționale

În contextul suspendării orelor în învățământul preuniversitar și al închiderii creșelor, a apărut o nouă oportunitate de a obține câștiguri. O serie de grădinițe private care funcționează precum ”cluburi educaționale”, fiind organizate ca ONG-uri ori ca SRL-uri, cheamă copiii la ele.

Au lansat ”oferte avantajoase” părinților care, în noul context epidemiologic, și a măsurilor luate, nu au cu cine lăsa acasă copiii mici, după ce orele s-au suspendat în sistemul de stat.