Podul de la Ungheni, gata până în 2026

Podul de la Ungheni, gata până în 2026 Pod Ungheni / sursa foto: proiect

Podul de la Ungheni, care asigură trecerea din România în Republica Moldova pe viitoarea magistrală rutieră numită Autostrada Unirii, ar putea fi construit până în anul 2026, potrivit lui Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii de la București.

Când va fi gata podul de la Ungheni

Acesta mai spune că Autostrada Unirii, care va lega România de Republica Moldova și Ucraina și va avea o lungime de 304 kilometri, este o lucrare foarte complexă, iar podul de peste Prut de la Ungheni, care va include și un punct vamal, în partea română, este ultima parte a proiectului,

Irinel Ionel Scriosteanu a mai spus că, recent, a fost anunțat câștigătorul licitației pentru construirea podului.

„Am fost acum o lună la Ungheni, pe partea raionului Ungheni și m-am întâlnit cu autoritățile locale, pentru că avem constituită o comisie mixtă pentru implementarea acestui proiect.

Ne puteți urmări și pe Google News

Suntem pregătiți, imediat ce semnăm contractul, să mergem în teren, să înceapă proiectarea și în 2026 să avem acest pod dat în trafic la nivel de autostradă, plus conexiunile cu drumurile locale, în așa fel încât să poată să fie folosit până finalizăm pe partea noastră, Autostrada A8, așa cum am descris-o mai devreme. Pe partea Republicii Moldova – conexiunea cu drum rapid până la Chișinău”, a declarat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, potrivit IPN.

Republica Moldova construiește autostradă de la Ungheni la Odesa

De cealaltă parte, Nicolai Mîndra, secretar de stat de la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău, spune că Autostrada Unirii, de la Ungheni spre Chișinău și spre Odesa, este o cale rutieră foarte așteptată de cetățeni și de companii. În plus, drumul de la Ungheni către Odesa este și un important coridor pentru transportul de mărfuri, fie ele de import sau locale.

„Termenele de execuție a lucrărilor vor fi identice cu cele efectuate de colegii din partea română. În momentul în care podul de peste Prut de la Ungheni, la nivel de autostradă cu patru benzi, va fi construit, din partea Republicii Moldova va fi construit și drumul de acces către acest pod, ca el să fie funcțional, până ce partea, care rămâne de la acest drum de acces și până la Odesa, va fi construită”, a declarat Nicolai Mîndra.

Autostrada Unirii, de la Odesa, prin Republica Moldova, spre Europa

Autostrada Unirii va lega Ucraina, Republica Moldova și Moldova românească de restul Europei. Partea română construiește 304 kilometri de autostradă, de la Ungheni, prin Iași, spre Târgu Mureș, unde Autostrada Unirii se va conecta cu Autostrada Transilvaniei, atât spre Oradea și vama Borș, cu Ungaria, cât și spre Arad și Timișoara, pe ruta Turda-Sebeș-Deva, sau cu Muntenia, pe ruta Târgu Mureș-Turda-Sebeș-Sibiu și apoi autostrada de pe Valea Oltului, când va fi gata.

Autostrada Unirii va costa partea română circa 12 miliarde de euro pentru segmentul de până la podul de la Ungheni.

Reamintim că ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău, Andrei Spînu, a semnat, recent, Acordul de Cooperare cu Banca Europeană de Investiții. Cu ajutorul acestor bani, Republica Moldova va finanța realizarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Ungheni-Chișinău-Odesa. Andrei Spînu a promis că acest studiu de fezabilitate va fi făctu până la sfârșitul anului 2025.

Revista presei