Playboy revine în familie. Fiul lui Hugh Hefner vrea să calce pe urmele tatălui

Logo Playboy Sursa foto: EVZ

Playboy este, probabil, cea mai cunoscută revistă pentru bărbați, înființată în 1953 de Hugh Hefner (mort în 2017). De-a lungul anilor, numeroase celebrități feminine au pozat nud, pentru publicație, înfierbântând imaginația cititorilor.

Odată cu succesul adus de revistă, Hugh Hefner a devenit cunoscut și datorită petrecerilor cu celebrități pe care le organiza. Acestea se desfășurau la Conacul Playboy din Los Angeles, unde proprietarul apărea îmbrăcat în pijamale.

Playboy ar putea reveni în familie

Cooper Hefner, cel mai tânăr fiu al lui Hugh Hefner, intenționează să răscumpere brandul construit de tatăl său. El oferă pentru franciza deținută de Playboy Group (PLBY Group), suma de 100 milioane de dolari. Cooper Hefner a depus o ofertă împreună cu un grup de investitori, după cum relatează Wall Street Journal.

PLBY Group include, pe lângă revistă, o aplicație social-media și un producător de lenjerie intimă. Vineri, valoarea sa de piață era puțin peste 50 de milioane de dolari. Compania a devenit publică în 2021, însă nu a avut succes, acțiunile sale scăzând cu peste 90% de atunci.

„Este o mare companie americană și un mare brand american, în afara legăturii mele personale cu ea”, a declarat Cooper Hefner, în vârstă de 33 de ani.

În opinia sa, însă, Playboy „a fost condusă la o stare de potențială inexistență”. Drept urmare, fiul cel mic al fondatorului dorește să cumpere marca și proprietatea intelectuală și să administreze publicația în mod privat prin intermediul firmei sale de investiții, Hefner Capital. Părțile rămase, ar putea fi gestionate de o companie separată, sub un nume nou. Noua companie ar primi o participație de 10% din noua revistă.

Cooper Hefner Sursa foto: Wikipedia

Mai mulți investitori dispuși să bage bani

Cooper Hefner a declarat că va cumpăra Playboy cu banii proprii, dar și cu fonduri obținute de la alți investitori, inclusiv un fond speculativ și unul dintre foștii parteneri de licențiere. Fiul cel mic al fondatorului va conduce publicația și va deveni CEO.

Președintele consiliului PLBY Group, Suhail Rizvi, și reprezentanții grupului nu au răspuns solicitării de comentarii privind oferta.

Tânărul Copper Hefner a mai lucrat la Playboy, ca director de creație, timp de trei ani, până în 2019. Dacă oferta sa va fi acceptată, el a spus că a identificat noi oportunități de licențiere și parteneriate media. Acestea ar urma să crească veniturile și să facă brandul relevant pe piață.

„Ai putea avea toți banii din lume și ar fi dificil să construiești tipul de recunoaștere a mărcii pe care îl are Playboy”, a spus el.

După moartea lui Hugh Hefner, în 2017, revista a încetat să mai apară pe hârtie. Ultimul număr tipărit a fost în 2020. În acel moment, Cooper Hefner și restul familiei și-au vândut participațiile pe care le mai dețineau.

Hugh Hefner Sursa foto: Wikipedia

Playboy s-a schimbat

Actuala companie nu mai are nimic de-a face cu vechea publicație înființată de Hugh Hefner în 1953. La vremea respectivă Playboy se adresa unui public masculin sofisticat care aprecia nu doar fotografiile nud, ci și articolele unor autori celebri. De-a lungul anilor, compania și-a diversificat activitatea. A fost înființat un departament de producția video, altul de vânzări de mărfuri. Iar la un moment dat a avut și un serviciu de limuzine.

Compania a devenit publică în 1971 și a atins o capitalizare de piață maximă de 671 de milioane de dolari în 1999. De atunci, însă, a suferit un declin constant. Playboy a pierdut venituri importante din publicitate și a încercat să-și găsească locul în lumea actuală.

În 2021, compania a devenit publică prin intermediul unei companii speciale de achiziții, iar valoarea sa de piață a crescut în câteva luni la peste 2 miliarde de dolari. Ulterior a scăzut la aproximativ 53 de milioane de dolari. Acțiunile sale se vând cu mai puțin de 1 dolar bucata. Compania are datorii de peste 200 de milioane de dolari, astfel că a renunțat la unele active.

Compania s-a concentrat mai mult pe licențierea logo-ului și pe vânzarea de lenjerie intimă și alte mărfuri. În 2021, a achiziționat platforma de creare de conținut Dream pentru 30 de milioane de dolari. Aceasta a fost integrată într-un serviciu numit Centerfold, destinat să concureze cu platforma pentru adulți OnlyFans.