Odată cu creșterea exponențială a vânzărilor online prin platforme cu reputație și standarde ridicate, s-a intensificat și comerțul cu mărfuri contrafăcute sau operate de firme fantomă, în special prin intermediul unor persoane fizice sau site-uri paravan care activează pe perioade scurte, potrivit Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
În prima etapă, inspectorii antifraudă au analizat peste două milioane de
vânzări online de bunuri livrate prin curier şi a început verificarea a peste 500 dintre clienții firmelor de curierat rapid cu cel mai mare volum de livrări cu plata ramburs sau în conturi bancare, scrie
știrileprotv.ro.
Ţinta verificărilor sunt mai ales persoanele fizice care cumpără produse la prețuri subevaluate pe care le vând apoi online și încasează de la cumpărători contravaloarea, fără plata obligațiilor fiscale.
Furnizorii acestor persoane fizice achiziționează intracomunitar sau importă bunurile prin firme proprii sau intermediare, care sunt apoi lichidate după finalizarea formalităților de vămuire.
ANAF va iniția în perioada imediat următoare acțiuni de control în vederea recuperării taxelor și impozitelor datorate, acolo unde este cazul, prin măsuri și proceduri fiscale.
Pentru a evita sancțiunile și impunerile legale, cei care au omis să își declare
veniturile obținute o pot face în perioada imediat următoare prin conformare voluntară și astfel vor putea beneficia de toate facilitățile fiscale aplicabile pentru a intra în legalitate, ceea ce va duce și la evitarea calculului de penalități.
Operațiunea "Mercur" va continua în ritm accelerat și va fi extinsă pentru asigurarea fiscalizării încasărilor provenite din vânzările online de bunuri și servicii.
În timp ce retailerii tradiţionali au anunţat concedieri importante pe fondul pandemiei de coronavirus, unele firme renunţând la mai multe mii de angajaţi, izolarea a dat un impuls semnificativ comerţului electronic, informează AFP.
Potrivit firmei de consultanţă Kantar, comerţul electronic internaţional a urcat cu 41% în doar trei luni din acest an, comparativ cu o creştere cu 22% pe ansamblul anului 2020, în condiţiile în care pandemia a transformat obiceiurile de cumpărare.
Un exemplu în acest sens este anunţul făcut la finele lunii august de retailerul britanic Marks & Spencer referitor la concedierea a 7.000 de angajaţi. Câteva ore mai târziu, grupul american de e-commerce Amazon anunţa că va angaja 3.500 de persoane în SUA.
“Este foarte clar că digitalizarea comerţului, chiar dacă există de mai mult timp, cunoaşte o accelerare enormă”, a spus Herve Gilg, director de operaţiuni la firma de servicii pentru companii Alvarez & Marsal.
În opinia acestuia, beneficiile sunt culese de acele companii care derulează deja online o parte importantă din activităţile lor. Din nou în frunte este Amazon, care şi-a dublat profitul net în al doilea trimestru al acestui an, în pofida pandemiei de coronavirus, se mai spune în ştirea AFP, publicată pe site-ul ednh.
Situația, similară și în România
Comerțul online a explodat pe timpul pandemiei de coronavirus. O avalanșă de comenzi a plecat, în toată perioada pandemiei și în special în perioada de lockdown, către firmele de curierat, devenite esențiale pentru oameni și companii. După cifre, perioada izolării la domiciliu era la fel ca de Black Friday în fiecare zi.