Agenții de poliție nu sunt evaluați niciodată față de cum au soluționat un caz de urgență, în urma sesizărilor la 112, deși oficialii MAI au declarat, mai ales după cazul Caracal, că acest trebuie să se axeze în mare parte pe relaționarea cu cetățenii și pe cazurile semnalate prin apelurile de urgență.

Un polițist care se confruntă, zilnic, cu fenomenul stradal, Viorel Șeicaru, vicepreședinte al Sindicatului Național al Agenților de Poliție (SNAP) a declarat, în exclusivitate pentru evz.ro, că , față de cele transmise de conducerea MAI, realitatea stă cu totul altfel.

„Sunt foarte rare cazurile când un șef de secție este interesat de relaționarea agentului din stradă cu cetățeanul și de cum a rezolvat acesta un apel de urgență. Agentul de siguranță publică este evaluat săptămânal, lunar, trimestrial, etc, strict pe hoți prinși în flagrant. Este lesne de înțeles de ce anumiți polițiști tratează cu superficialitate intervențiile la  112 sau solicitările cetățenilor, gândul lor  este să scoată din pământ din iarba verde un infractor pentru că altfel vor  fi pedepsiți de șef”, susține Viorel Șeicaru.

Viorel Șeicaru, vicepreședinte SNAP

Vicepreședintele SNAP a adăugat că „suntem singura țară din Europa în care polițistul din stradă, îmbrăcat în uniformă, care patrulează cu autospecială inscripționată, are indicator pentru „constatări în flagrant. Mai pe înțelesul celor din afara sistemului, este obligat să prindă hoți”.

Acești indicatori pentru constatări în flagrant, a precizat Viorel Șeicaru, reprezintă doar 15% din activitatea unui polițist din stradă conform fișei postului și asta la pachet cu sancțiunile contravenționale (amenzile).

„Din păcate însă, șefii  au grijă sa transforme acest indicator în 95% din activitatea polițistului”, a adăugat liderul de sindicat.

De ce se se întâmpla acest lucru?

„Simplu! Pentru că șefii…

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE