Planul agenției de turism Booking pentru România e clar. Se va simți curând
- Daniel Teodoreanu
- 20 decembrie 2021, 09:45
Conducerea cunoscutei agenții de turism booking.com are planuri de expansiune în România. În prim-plan apare deschiderea unui centru regional de servicii și o echipă formată din sute de angajați.
Cel puțin asta susțin jurnaliștii de la profit.ro, care au aflat că oamenii din conducerea booking.com pregătesc în România detaliile unuia dintre cele mai mari contracte de închiriere de birouri.
Conform sursei citate, este vizat complexul de birouri U Center, dezvoltat de Forte Partners în zona Tineretului din București. Acesta este locul ales pentru viitoarele birouri în care ar putea lucra peste 700 de angajați.
În prezent, platforma online booking.com are în București un sediu cu o suprafață de aproape 450 de metri pătrați. Actualele birouri se află la etajul 16 al clădirii Euro Tower, din zona Tei.
booking.com are câteva zeci de angajați în România
Compania Booking.com SRL, prin care platforma online de turism își desfășoară operațiunile din România, avea un număr mediu de 20 de angajați. În ceea ce privește cifră de afaceri, trebuie spus că era de 9,1 milioane de lei în 2019, anul ultimului bilanț public.
Așa cum se știe, booking.com este o agenție olandeză de turism online pentru rezervări și alte produse de călătorie și o filială a Booking Holdings. A fost fondată în 1996 și are sediul central în Amsterdam. Site-ul are peste 28 de milioane de înregistrări și este disponibil în 43 de limbi.
Altfel, amintim că în urmă cu 4 zile, autorităţile din Rusia au amendat platforma de rezervări de spaţii de cazare online booking.com, pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţă.
Compania din Țările de Jos trebuie să plătească o amendă de 175 milioane de dolari. Autoritatea antimonopol de la Moscova acuză Booking.com că a interzis hotelurilor şi pensiunilor din Rusia să-şi ofere serviciile la preţuri mai scăzute pe alte platforme.
Platforma online de turism are probleme în UE
S-a subliniat că astfel de măsuri afectează interesele hotelierilor și restricţionează concurenţa. Nu este singurul scandal în care a fost implicată platforma online de turism.
În 2020, Curtea Federală de Justiţie din Germania a stabilit că platformele de rezervări, cum ar fi Booking.com, nu pot interzice hotelurilor partenere să ofere preţuri mai scăzute pe propriile site-uri.
De asemenea, în Italia, Poliţia financiară a anunţat că investighează platforma de rezervări de spaţii de cazare online Booking.com. Aici s-a ajuns din cauza unor acuzații de evaziune fiscală.
Se pare că Booking.com nu a plătit TVA de peste 150 milioane de euro (182 milioane de dolari) în perioada 2013 - 2019. Ulterior, Booking.com a confirmat că a primit raportul autorităţilor italiene şi intenţionează să coopereze cu investigatorii.