Piloților de pe AVIOANELE DE LUPTĂ li se cere să-și spele parbrizele cabinei! Care este motivul incredibil
- Ana Sârbu
- 25 noiembrie 2017, 18:16
Forțele aeriene americane au cerut piloților lor din Marea Britanie să își curețe geamurilor din carlingă curate, pentru a evita coliziunea cu un avion civil.
Avioanele de tip F-15 ale americanilor, staționați la Baza aeriană RAF Lakenheath, au fost implicate în 19 incidente în care aproape s-au ciocnit cu avioane britanice, în ultimii 5 ani.
Un pilot de pe F-15 de la baza din Suffolk a fost recent lăudat după ce a văzut cu ochiul liber un planor, care nu apărea pe radar și a evitat, în ultimul moment, o coliziune în aer cu un aparat civil
USAF a declarat că piloții săi sunt antrenați pentru a zbura „în stare vigilentă”. Incidentul-aproape accident din luna aprilie s-a petrecut cînd două avioane de tip F-15, care zburau la altitudine joasă, s-au apropiat de un planor, deasupra Munților Negrii de lângă Hereford.
Consiliul Airprox din Marea Britanie a aflat că planorul, care nu a fost observat de radar, a fost văzut de unul dintre piloții de pe F-15, care a făcut manevre pentru a se da la o parte. Asociația Britanică a Parașutiștilor și Planoriștilor l-a felicitat pe pilotul de pe F-15 pentru abilitățile sale de a evita un accident tragic.
Mai mult de 1.000 de incidente de acest tip au fost raportate Consiliului Airprox în ultimii 5 ani, din care în 360 dintre ele au fost implicate avioane militare britanice sau americane. Unul dintre cele mai grave a avut loc în ianuarie, când două F-15 de la baza aeriană RAF Lakenheath s=au apropiat la 50 de metri de un avion cisternă al forțelor aeriene regale.
USAF a anunțat că nu este vorba despre un trafic aviatic general în creștere, dar și de faptul că avioanele mici, civile, nu sunt echipate cu transpondere, adică nu pot fi detectate pe radare. Aproape toate avioanele americane de la baza aeriană respectivă din Marea Britanie operează pe unde radio cu frecvențe ultrascurte (UHF) și nu pot auzi avioanele civile, care folosesc alte frecvențe foarte înalte(VHF).
Ca urmare, USAF a cerut piloților săi să folosească mecanismul „privește și evită”, mai exact să aibă grijă, să privească pe geam! Mai exact să își curețe parbrizele și să „noteze conștient cât timp petrec uitându-se în afara carlingei”. „Unele lucruri mici precumcurățearea geamurilor pot face o diferență foarte mare”, a spus un purtător de cuvânt al USAF.