Piatra-Neamț, o destinație turistică în vogă. Care a fost rețeta succesului

Piatra-Neamț, o destinație turistică în vogă. Care a fost rețeta succesului Sursa foto: Dreamstime

Frumosul oraș Piatra-Neamț este tot mai căutat de turiști, grație investițiilor de modernizare și de promovare a activităților turistice din zonă.

Activitatea turistică din Piatra-Neamț a înregistrat o creștere de 24% în primul semestru din acest an raportat la primul semestru al anului trecut. Și numărul de înnoptări a crescut cu 18%, trendul fiind unul pozitiv pe toți indicatorii măsurați.

Primarul Andrei Carabelea a acționat rapid, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Piatra-Neamț a devenit o destinație de vacanță tot mai căutată. Una din primele acțiuni importante care a avut loc la Piatra-Neamț pentru relansarea turismului, a fost înființarea Organizației de Management al Destinației Turistice Piatra Neamț. Pe 29 martie s-a obținut avizul legal privind constituirea OMD-ului local.

A fost o muncă birocratică dificilă, începută încă de la începutul anului. Acesta este singurul OMD din județul Neamț și din toată regiunea Moldovei, cu excepția Bucovinei care e delimitată separat ca regiune istorică. De altfel, nici în țară nu sunt decât 12 OMD-uri.

Ne puteți urmări și pe Google News

Brand turistic la Piatra Neamț și aplicație digitală

Alți pași făcuți de Primăria din Piatra Neamț, condusă de Andrei Carabelea, au dus la creșterea numărului de turiști, a fost realizarea unui brand turistic local nou și modern. Pe 26 aprilie 2023 a fost am anunțat public noul brand turistic al orașului și noua identitate vizuală asociată. A stârnit numeroase discuții și dezbateri, unele constructive, dar a fost acceptat și asimilat foarte bine de mediul de afaceri din turism. Acesta răspunde nevoii de repoziționare și de dezvoltare a destinației turistice.

O altă strategie importantă a fost relansarea aplicației „Piatra-Neamț City App”. Pe 18 mai a fost relansată oficial aplicația de mobil a orașului, asta după ce a trecut printr-un amplu proces de reconfigurare.

OMD a preluat-o cu un conținut limitat din punct de vedere turistic, însă a fost investit mult timp în popularea cu noi atracții turistice, în crearea de rute turistice (la pas și cu mașina), în reorganizarea celorlalte secțiuni sau în actualizarea locațiilor listate. În prezent e un instrument digital din ce în ce mai folosit, și nu doar de turiști, ci și de pietreni.

Expoziții și festivaluri la Piatra-Neamț

O altă strategie de promovare a orașului Piatra-Neamț este aceea de organizare de evenimente și de festivaluri. De exemplu, în perioada 1-4 iunie Piatra-Neamț a găzduit „Alfa Fest 2023”, întâlnirea anuală a proprietarilor și pasionaților de mașini Alfa Romeo. Mai exact, 105 mașini și 217 participanți din toate colțurile țării, inclusiv din Bulgaria, Ungaria și Germania, au umplut parcarea hotelului Central Plaza, gazda ediției.

Dintre toate cele 16 ediții organizate până-n prezent, aceasta a fost cea mai mare, iar OMD a pus umărul ca ea să iasă cât mai bine. A fost o acțiune care ne-a generat o expunere foarte mare la nivel național.

Redeschiderea Centrului de Informare din Piatra-Neamț

După mulți ani în care a stat neutilizat și s-a degradat continuu, pe 5 iunie a fost redeschis oficial Centrul Național de Promovare și Informare Turistică din Piatra-Neamț. Acesta a trecut printr-un amplu proces de renovare și modernizare, pentru a arăta demn de o stațiune turistică de interes național și pentru a putea răspunde nevoilor turiștilor.

Materiale de prezentare și promovare

O altă strategie de promovare a fost realizarea de materiale de prezentare a destinației turistice. Peste 3000 de pliante, 100 de stickere și 10 rollup-uri au ieșit din producție și au fost distribuite membrilor din OMD, totul din bugetul propriu. Ba mai mult, le-au fost puse la dispoziție gratuit pliantele și celorlalte unități de cazare din oraș chiar dacă nu sunt membri în asociație, atât timp cât își achită taxa hotelieră.

Pliantul a fost conceput pentru a completa aplicația, el urmând a fi primit de turiștii care vin la infopoint, dar ne dorim să fie găsit de turiști și în fiecare cameră de hotel sau de pensiune din Piatra-Neamț.

Ce urmează în a doua parte a anului la Piatra Neamț

Promovarea destinației turistice Piatra-Neamț nu se oprește aici. Acesata va continua și în a doua parte a anului.

Aceasta va continua prin crearea unei noi hărți turistice a orașului, realizarea unui clip oficial de promovare, dezvoltarea în continuare a aplicației de mobil, îmbunătățirea din punct de vedere tehnic a versiunii web a aplicației, lansarea unui site de prezentare a OMD Piatra-Neamț, dar și desfășurarea unei acțiuni punctuale de promovare cu bloggeri, influenceri și creatori de conținut urmează să se întâmple până la finalul acestui an.