Pericol de prăbușire. Tavanul stației de metrou Titan a crăpat

Pericol de prăbușire. Tavanul stației de metrou Titan a crăpat

Metroul bucureştean a transportat, în 2015, peste 170 de milioane de călători. Dintre aceştia, peste 600.000 îl folosesc zilnic

Aparate de vândut cartele nefuncţionale, trenuri care rămân blocate în subteran şi peroane şlefuite ca să încapă metroul atunci când ajunge în staţie, magistrale începute şi neterminate.

Cam aceasta este imaginea metroului bucureştean. Mai nou, cei peste 600.000 de oameni care circulă zilnic cu metroul sunt puşi în pericol. Unică în peisajul oraşului şi singura proiectată în acest fel, prin designul inedit pe care-l are, cu o boltă mare şi fără vreun stâlp de susţinere intermediar, staţia Titan are mari probleme. Pe mai multe porţiuni din tavan domnesc crăpăturile adânci şi late de câţiva centimetri.

Ne puteți urmări și pe Google News

Fisurile sunt vizibile

Această problemă ne-a fost semnalată de un cititor al ziarului. Am mers până acolo pentru a ne convinge cu ochii noştri că cele spuse sunt adevărate. Vânzoleală mare. Unii urcă, alţii coboară, nimeni nu observă pericolul. Peronul este plin. Oamenii mănâncă liniştiţi covrigi şi vorbesc la telefon ori se joacă pe tablete. Deasupra peronului, la o înălţime de câţiva metri, crăpăturile se văd de la o poştă. „Eu circul cu metroul în fiecare zi, dar nu am luat seama. Acum că mi-aţi arătat, da, am observat acele fisuri. Şi văd că se întind pe toţi pereţii laterali“, ne-a spus Gabriela, o femeie care locuieşte în zonă şi merge la muncă cu metroul din această staţie.

Construită prin îngheţarea solului

Pentru realizarea staţiei de metrou Titan muncitorii au fost nevoiţi să îngheţe solul, o operaţiune care a putut fi pusă la punct cu ajutorul unei instalaţii de dimensiuni impresionante cu amoniac. Metoda îngheţării solului, la acea vreme, era o premieră pentru România. Agenţii de pază de la metrou cunosc această situaţie, dar susţin că acele crăpături nu sunt atât de adânci pe cât par: „Ce vedeţi acolo sunt mici fisuri. Sunt de suprafaţă, nu sunt adânci. Vă daţi seama că dacă era un pericol îi anunţam imediat pe cei de la metroul. Staţi liniştit că nu cade tavanul. Aşa e de câţiva ani“. Deşi am încercat să obţinem un punct de vedere de la reprezentanţii Metrorex vizavi de această problemă, aceştia nu au putut fi contactaţi.

Degeaba ai bani, dacă n-ai de unde cumpăra o cartelă

La sfârşitul lunii mai, „Evenimentul zilei” publica un articol despre faptul că automatul de vândut cartele de la Aviatorilor, ieşirea dinspre parcul Herăstrău, nu funcţiona. Astfel, oamenii care coborau în subteran erau obligaţi să urce la suprafaţă şi să ocolească întreaga intersecţie pentru a-şi procura călătorii de la cealaltă gură de metrou, pentru că în dreptul parcului nu exista nici casă de bilete. În urma articolului, la solicitarea EVZ, reprezentanţii Metrorex au răspuns: „Datorită necesităţilor de utilizare eficientă a personalului, în staţiile cu un număr foarte mic de cartele vândute şi respectiv cu un trafic redus de călători, s-a dispus ca serviciul de casă să fie închis, iar vânzarea cartelelor să se facă la cabina de acces, cabină situată în dreptul aparatelor de taxare. Există într-adevăr şi accese ale unor staţii unde activitatea comercială nu se desfăşoară în anumite intervale orare sau deloc (ex: staţia Aviatorilor), însă în aceste cazuri accesele respective sunt asigurate cu agenţi de pază, care permit intrarea la peron numai călătorilor, care plătesc călătoria cu metroul folosind una din soluţiile de plată existente“. În urma răspunsului primit, se înţelege că dacă nu îţi procuri cartelă din timp, din altă staţie, nu poţi să intri la metroul de la Aviatorilor. Nici ministrul Justiţiei nu a putut să intre la metrou. Casieria de la Victoriei era închisă la ora 22.00.