Niciunul dintre ele nu ar fi putut fi realizat fără sprijin militar. Aproape jumătate din „USS Christmas” se petrece la bordul unui portavion,scenele fiind filmate la bordul cuirasatelor Carolina de Nord și USS Yorktown, prin amabilitatea Marinei SUA.

În schimb, povestea din „Operațiunea Christmas Drop” se învârtește în jurul bazei forței aeriene Andersen din insula Guam, din Pacificul de Vest, cu acces complet oferit de forțele aeriene americane, scrie ZeroHedge.

De ce un gigant al cinematografiei precum Hallmark ar dori să colaboreze cu Departamentul Apărării greu de spus. Explicația ar putea fi dată de sutele de pagini de rapoarte din birourile armatei americane de la Hollywood, care detaliază numeroase colaborări cu Hallmark încă din 2010. Acestea variază de la mesaje video manipulatoare, lacrimogene, primite de la fii și fiice aflate în diverse teatre de luptă, până la reality-show-uri manipulatoare, cu temă militară. Susținerea acestui tip de producții ajută Pentagonul să-și cucerească fanii și să-și extindă cota de piață. Și asta pentru că, prin Canalul Hallmark, de exemplu, mesajul Armatei poate ajunge la un public la care altfel nu ar avea acces.

Ideea e că, în timp ce producții ca ”Steel Man” și „Transformers” acționează ca reclame de recrutare care atrag băieții și tinerii adolescenți, pentru a ajunge la tinere și la mamele lor, Pentagonul trebuie să încerce altceva decât filme despre extratereștri buni care se luptă cu extratereștrii răi, cu avioane F-35 sau cu submarine.

În cazul filmului „Operațiunea Christmas Drop”, acesta e rezultatul recunoașterii de către Pentagon a importanței serviciilor de streaming, precum Netflix, în pătrunderea sa la Hollywood. Ca și „Crăciunul USS”, oferta sezonieră a Netflix este povestea unei tinere care se îndrăgostește de un ofițer militar. Sinopsisul sună banal: „În timp ce adună dovezi pentru a închide o bază a forțelor aeriene americane situată la tropice, o asistentă a unui congresmen se atașează de un căpitan mărinimos”. Dar dialogurile din film sunt pline de fraze dictate probabil și inserate de biroul Forțelor Aeriene de la Hollywood, inclusiv o referire la Operațiunile Spațiale, o prioritate PR pentru armata SUA.

În același timp, notează ZH, întreaga premisă a „Operațiunii Christmas Drop” este total absurdă, pentru că Pentagonul nu ar închide niciodată o bază la cea mai vestică graniță a teritoriului SUA. Însă există aici un mesaj subliminal: acela că orice noțiune de reducere a prezenței Armatei SUA în lume este doar o mișcare politică cinică și nu are nimic de-a face cu cheltuielile excesive sau neocolonialismul.

De aceea, e dificil de spus care dintre cele două filme e mai prost ca divertisment sau ca exercițiu de propagandă. „Operațiunea Christmas Drop” vrea să ne arate că menținerea bazelor militare în divrse colțuri ale lumii nu e ceva rău, chiar dacă se face cu banii contribuabililor americani și chiar dacă alimentează, în rândul populațiilor indigene, prejudecățile coloniale. În schimb, în „Crăciunul USS”, morala poveștii e că, dacă ești o domnișoară care-și caută iubirea, atunci trebuie să te înrolezi în Marina SUA.