Scumpiri în lanț înainte de începerea școlii, părinții sunt disperați. Cât au ajuns să coste rechizitele, ghiozdanele şi alte articole necesare elevilor
- Antonia Hendrik
- 8 septembrie 2021, 06:23
Din păcate, în acest an părinții trebuie să scoată mai mulţi bani din buzunare pentru rechizite deoarece toate articolele școlare s-au scumpit semnificativ.
Prima zi de școală nu înseamnă doar emoții pentru copii, ci cheltuieli tot mai mari pentru părinți. În acest an, cheltuielile pentru noul an școlar au crescut semnificativ față de anul 2020. Rechizitele, manualele, culegerile sau ghiozdanele sunt mult mai scumpe, și, potrivit specialiștilor, în apropierea zilei de 13 septembrie prețurile vor exploda şi mai tare.
Părinţii reclamă: Toate s-au scumpit în această toamnă
De vină este un fenomen global, spun specialiștii în domeniu: majorarea costului de transport și a cererii de materii prime. În magazine, rechizitele sunt pe alese: cu supereroi, prinţese, monştri sau unicorni. Depinde însă şi bugetul în care doriţi să vă încadraţi.
De exemplu, preţul mediu al unui ghiozdan este aproximativ 200 de lei, sunt însă modele care depăşesc 400 de lei. Penarele costă în medie 50 de lei, iar un stilou, 15 lei. Dar lista este mai mare.
Părinte: „Caiete, stilouri, pixuri, creione colorate, acuarele, pensule, bloc de desen. Bugetul mai mic, că avem doi, unul clasa 1 şi unul a 6-a. Speram să facem faţă cu brio. Cel puţin 200 de lei de copil, ţinând cont că avem deja ghiozdanele, le păstrăm pe cele de anul trecut, la asta am scăpat”.
Motivele acestor creșteri în contextul în care sărăcia este tot mai accentuată în România
Părinte: „Anul trecut a fost mai ușor, că aveam doar fata la şcoală. Acum îl avem şi pe el. Ajungem la 600-700 de lei cu tot cu haine, încălţăminte, rechizite”. Rechizitele costă mult mai mult anul acesta, spun părinţii disperaţi.
Părinte: „Sunt un pic mai scumpe. De la an la an cerinţele sunt din ce în ce mai mari se cer altfel de caiete şi trebuie să ne adaptăm, automat creşte şi bugetul”.
Adrian Olteanu, director de marketing la o librărie: „În ultimele 18 luni la nivel global a fost o creştere a cererii de materie primă şi o creştere a costului de transport. Acest lucru a dus la creştere de producţie şi s-a reflectat şi în preţul de retail de 2-4%. Acele produse care au la bază foarte multă materie primă, de exemplu hârtia în sine, sau anumite produse din plastic, mai ales cele care au la baza importul din China”, notează stirileprotv.