Laura Lazăr, unul dintre cei mai curajoşi şi ecletici designeri români ai momentului, a lansat luni, 28 noiembrie, colecţia de primăvară-vară 2012, în cadrul unui eveniment găzduit de Silver Church.
Laura îşi proiectează fiecare colecţie în contextul unei căutări în centrul şi la capătul căreia se află întotdeauna femeia: femeia generică, femeia primordială, femeia de ieri, de astăzi, de mâine, multifaţetată şi irepetabilă, întocmai că universul spiritual în jurul căreia gravitează. Deşi şi-a obişnuit asistenţa cu experienţe neconventiale de catwalk, designerul şi-a invitat de această publicul la o întoarcere la clasic. Prezentarea colecţiei a avut loc pe un podium tradiţional şi a fost dublată de o surpriză: band-ul The Speakers, un proiect nou, cu unde retro rock, ce a performat live pe întreaga durată a show-ului. O scenografie specială semnată de Oana Micu şi constând într-o suită de păpuşi reinterpretate, a susţinut conceptul colecţiei şi a redat o mică parte din lumea păpuşilor-femei sau a femeilor-păpuşi şi a frământărilor acestora. Defilarea a fost deschisă de manechinul Delia Tudose, o siluetă inspirationala ce se regăseşte, de altfel, în lookbook-ul colecţiei şi care a devenit, astfel, figura centrală a întregului proiect. Femeia, ca o păpuşă senzuală
Deloc întâmplător denumită "Doll Parts", colecţia verii viitoare se defineşte în acord perfect cu estetica designerului. Contemplând iubirile şi durerile femeii moderne, Laura Lazăr a creionat o lume nouă în care aşa-zisele păpuşi se revoltă împotriva fascinaţiei primare pe care au exercitat-o decenii la rând. Evaluate timp îndelungat la scara unor simple instrumente vizuale şi injectate totodată cu imaginea unor prototipuri consumeriste precum mitica Lolita sau best-seller-ul Barbie, femeia învaţă să întoarcă prejudecăţile şi clişeele în favoarea sa. Frumuseţea devine o armă redutabilă, femeia se joacă senzual cu mintea unei societăţi schilodite de urât, lipsite de drepturi şi de libertăţi, pentru a-şi croi o noimă, pentru a dobândi o cale, pentru a izbândi. Inspirată preponderent de perioada anilor ‘60, colecţia s-a tradus într-o cheie nouă, în care designerul a mizat pe elemente goth-noir, transpuse într-o notă chic şi incitantă, menite să trezească instinctul de apărare şi de sexualitate: "As fi vrut să trăiesc în perioada aceea când totul era amănunţit aranjat, când detaliile erau minuţioase, când se caută perfecţiunea şi culorile defineau moda. Liniile erau drepte, geometria era privilegiată. Desigur că am păstrat, însă, componente punk-rock şi gotice, pentru o turnură contemporană, care mă defineşte şi care vorbeşte despre acel spirit liber omniprezent în tot ceea ce fac", a declarat Laura Lazăr. Clasicul în viziunea Laurei Lazăr Materialele predominante sunt pielea, mătasea şi latexul, reinterpretate în combinaţii şi alăturări diverse cu elemente precum ţinte, pene şi alte detalii decorative lucrate exclusiv manual. Culorile puternice, devenite trademark ale designerului, nu lipsesc, contrabalansate, însă, şi de tonuri pale şi pudrate. Puternic atât în statement, cât şi în impact vizual şi semnificaţie, auriul este motivul central, întâlnit în piese diferite şi numeroase asocieri. Laura Lazăr oferă continuitate deplină pieselor care i-au conturat universul. Aşadar, în colecţia verii viitoare se vor regăsi piese clasice precum fustele şi rochiile oversize, dar şi salopetele şi body-urile structurate. Noutatea absolută o reprezintă corsetul, pe care designerul îl introduce pentru prima data în colecţie, ca o alegorie a "suferinţei" demne şi tributare esteticului cu care femeia se confruntă în societatea actuală. Ţinutele au fost completate de linia de pantofi semnată de Mihaela Glăvan.