Papa Francisc își deschide un adăpost pentru imigranți

epa07900383 Pope Francis with faithful during the the Holy Mass for the opening of the special assembly of the Synod of Bishops for the Pan-Amazon Region in Saint Peter's Basilica at the Vatican City, 06 October 2019. EPA/GIUSEPPE LAMI

La câteva zile după apariția ultimei sale enciclice marxiste, Fratelli Tutti, Suveranul Pontif pune teoria în practică.

Luni, 12 octombrie, capelanul responsabil cu lucrările de caritate al Papei, a declarat că un imobil din Roma, aparținând unei mănăstiri de maici, va fi transformat în centrul de primire pentru șaizeci de refugiați, scrie Le Figaro.

O modalitate de a da exemplu despre ce a vrut să spună în Papa în ultima sa scrisoare către credincioși prin „oameni deschiși”.

Într-un comunicat, cardinalul polonez Konrad Krajewski, poreclit și „Robin Hood” al Vaticanului de către presa italiană, a precizat că centrul va primi în mod deosebit femei singure sau cu copii, ori familii vulnerabile, în cursul primelor lor luni de ședere în Italia.

Clădirea din Roma a fost pusă gratuit la dispoziția Papei de către maicile siciliene ale ordinului „Divina Providență din Catania”.

Centrul va fi administrat de către comunitatea catolică laică italiană Sant-Egido, care organizează, din 2015, coridoare umanitare din Siria, Cornul Africii și centrele de refugiați din Grecia.

Această dorință de a deschide porțile Europei în fața imigranților a devenit o mantra a pontificatului Papei Francisc.

Suveranul Pontif argentinian i-a comparat în mai multe rânduri pe imigranți cu Iisus Hristos, afirmând că aceștia, asemenea Mântuitorului, sunt nevoiți să fugă din țara lor.

Noua enciclică a Papei, din care un capitol apare sub egida lozincii Libertate, Egalitate, Fraternitate, a Revoluției Franceze, atee și sângeroase, pare mai degrabă un program politic decât unul religios, în care, pe lângă imigrație, sunt abordate mai ales probleme socio-politice, precum crearea locurilor de muncă, sărăcia, schimbarea climatică, consumerismul, guvernarea mondială, combaterea pieței libere și a naționalismului etc.

Chestiunile duhovnicești sub abordate în trecere, într-un spirit ecumenic, în care toate religiile sunt considerate la fel de bune, deoarece toți credem în „Tatăl tuturor”.

Doar în ultimul capitol din cele opt ale documentului alcătuit din 287 de articole, Papa vorbește despre viața eternă.

Nu este de mirare că enciclica a fost întâmpinată cu entuziasm de reprezentanții Stângii. Astfel, de pildă, francezul Jean-Luc Mélenchon, liderul formațiunii de stânga comunist-anarhiste La France Insoumise, a publicat un editorial în ziarul catolic (de asemenea de stânga) La Vie, în care apreciază că enciclica papală „ar putea deschide un salutar timp al reflecțiilor”, observând că „cuvintele” Papei „seamănă suficient de mult (cu ale sale) pentru a fi emoționat”.

În același timp cu enciclica papală și cu deschiderea unui centru pentru refugiați, liderul naționalist Matteo Salvini este judecat pentru „răpire”, deoarece a refuzat debarcarea unor imigranți ilegali într-un port italian. El riscă 15 ani de închisoare.