Oprescu se vrea stăpân peste firmele de rent-a-car

Oprescu se vrea stăpân peste firmele de rent-a-car

Un proiect aflat în lucru la Primăria Capitalei ar putea obliga societăţile care oferă maşini spre închiriere să plătească o „taxă” locală.

Pe motiv că Primăria Capitalei trebuie să supravegheze serviciul rent-a-car oferit bucureştenilor şi turiştilor, firmele care închiriază maşini în oraş ar putea fi obligate să plătească o redevenţă municipalităţii şi să-şi doteze vehiculele cu senzori de parcare şi GPS.

Astfel, toate companiile care au acest obiect de activitate vor trebui să încheie un contract-cadru „de atribuire în gestiune delegată a serviciului public de transport local, în regim de închiriere”. Primarul Sorin Oprescu va fi cel care va semna în numele municipalităţii, contractele cu agenţii economici. Iniţiativa, în fază de proiect, se află pe masa comisiilor de specialitate din Primăria Municipiului Bucureşti (PMB). „E necesar un astfel de proiect. Autoritatea locală trebuie să supravegheze serviciile oferite celui care a ales-o. E un fel de control politic, dacă vreţi: cetăţeanul nu te mai votează dacă nu are la dispoziţie servicii care să-l mulţumească”, motivează necesitatea serviciului Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transport, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul PMB.

Potrivit acestuia, toate firmele care închiriază autoturisme în Bucureşti vor trebui să încheie un asemenea contract cu autoritatea locală şi să plătească o redevenţă. „Încă nu s-a fixat cuantumul redevenţei, dar vă asigur că aceşti bani vor fi folosiţi pentru bunăstarea bucureştenilor”, a precizat Ion Dedu. Primăria vrea dotări extra pentru maşini

Maşinile care vor efectua serviciul rent-a-car în Capitală pot avea orice culoare, în afară de cea galbenă, pentru a nu fi confundate cu taximetrele, se arată în documentul de la primărie. Autoturismul va trebui să nu fie mai vechi de cinci ani şi să aibă gradul de poluare Euro 4. În plus, este absolut necesar să aibă aer condiţionat, cel puţin două airbaguri, sistem suplimentar de reţinere - SRS, sisteme pentru siguranţa conducerii - ABS şi ESP, sistem de alarmă şi protecţie antifurt, închidere centralizată şi GPS.

Administratorul unei firmei de profil din Capitală, Florin Manole, spune că maşinile care se închiriază în prezent în oraş nu au, nici pe departe, aceste dotări. „Sunt rare cele care au senzori de parcare, nu mai spun de GPS. Credeţi că firmele, clienţii, vor fi de acord ca eu să le monitorizez activitatea? Nimeni nu ia o maşină cu GPS, o să creadă că îl urmăresc. La ce dotări cere primăria, mă face se cred că există un aranjament”, conchide administratorul firmei.

CRIZĂ

Afacerile cu maşini închiriate, la pământ

Criza economică nu a ocolit nici firmele care închiriază maşini, cifra de afaceri a acestora fiind din ce în ce mai mi că în ultima vreme. „În România, piaţa rent-acar stă foarte prost acum faţă de anul trecut”, spune Florin Manole. Cei care închiriază maşini în Bucureşti sunt străinii veniţi aici în interes de serviciu sau cei aflaţi în concediu. Din păcate, însă, turiştii care vizitează Capitala de pe Dâmboviţa sunt din ce în ce mai puţini.

„Cifrele din domeniul turismului de business şi al turismului de agrement au scăzut mult faţă de 2008”, arată Alin Burcea, vicepreşedintele Asociaţiei Na ţi onale a Agenţiilor de Turism Bucureşti–Ilfov. Potrivit ofertelor de pe piaţă, în Capitală, o maşină cu şofer şi cu plinul făcut se poate închiria cu sume cuprinse în tre 30 şi 60 de euro, pentru trei zile. Cu cât perioada de închiriere este mai mare, cu atât suma plătită este mai mică. Dacă un turist apelează la taxi, cu echivalentul în lei a 60 de euro poate face aproximativ patru drumuri, dus-întors, de la Piaţa Sudului până la staţia de metrou Pipera.

Ne puteți urmări și pe Google News