Omenirea, lovită de criză fără precendet! Suntem la un pas să rămânem fără Sărbători de iarnă
- Ramona Rotaru
- 29 octombrie 2021, 07:57
Miercuri seara, un alt mare producător vorbește despre criza aprovizionării care a pus stăpânire în întreaga lume. Bjorn Gulden, directorul general de la Puma SE, i-a sfătuit pe consumatori să înceapă de pe acum cumpărăturile pentru cadourile de Crăciun. Situația cu privire la aprovizionare este una destul de gravă și există riscul ca în decembrie să nu mai găsească pe piață exact ceea ce își doresc.
"Vor fi mai multe rafturi goale decât vă aşteptaţi atunci când veţi merge la cumpărături de Crăciun", a spus Bjorn Gulden la o întâlnire cu jurnaliştii, scrie agerpres.ro.
Pandemia provocată de COVID-19, criza șoferilor profesioniști și mulți alți factori au determinat retailerii din întreaga lume să înceapă cu mult mai devreme aprovizionarea pentru sărbătorile de iarnă. Luna decembrie este una dintre cele mai aglomerate din an, fiind vorba despre cadourile de Crăciun, dar și celebrele Black Friday. Tesco, cel mai mare lanț de supermarketuri din Marea Britania a început deja aprovizionarea pentru lunile următoare, iar directorul general, Ken Murphy, a declarat că, în acest an, au comandat cu 10% mai mulți curcani decât în restul anilor. Numărul containerelor cu produse proaspete a fost și el majorat, mai ales având în vedere criza de alimente din această perioadă. Produsele vor veni din Spania, spun reprezentanții lanțului de magazine, precizând că au făcut aceste majorări în ceea ce privește aprovizionarea pentru a nu-și dezamăgi clienții.
Cea mai mare problemă pe piață în momentul respectiv este legată de încălțămintea și îmbrăcămintea sportivă. Producătorii nu mai pot face față cererii, asta după ce uzinele din Vietnam și-a prelungit suspendarea activității. Dacă aceștia ar fi trebuit să deschidă spre finalul lunii iulie, se pare că nici acum, la finalul lunii octombrie, ei nu au reînceput activitatea.
Avem și o veste bună cu privire la partea de articole sportive. Compania Puma SE a anunțat faptul că, în prezent, toate uzinele lor din sudul Vietnamului au fost redeschise și se lucrează la o capacitate de aproximativ 70% pentru cele care produc articole de îmbrăcăminte și la 60% pentru cele de încălțăminte. Bjorn Gulden speră ca toate aceste uzine să ajungă la o capacitate maximă de producție în decurs de câteva săptămâni.
Miercuri seara, cei de la Puma au transmis și rezultatele trimestriale, care depășesc așteptările vânzările au crescut cu 20,4% până la 1,9 miliarde euro, iar profitul operațional a urcat până la 229 milioane de euro. Având în vedere aceste realizări, marele producător de articole sportive mizează pe o creștere de până la 25%, față de una de 20% cât estima anterior.