Octavian Ursulescu: „Festivalul de la Mamaia a ajuns un biet gândac de bucătărie”

Octavian Ursulescu, dezamăgit că nu mai prezintă festivalul Mamaia. Sursa foto: EVZ

Prezentatorul Octavian Ursulescu se declară dezamăgit pentru că nu mai figurează printre artiștii care vor urca pe scenă la Festivalul de Muzică Mamaia 2023. Acest lucru are drept cauză pierderea licitației pentru organizarea evenimentului, de firma NC Entertainment Agency, cu care colabora Ursulescu. Drept urmare, noii câștigători au decis că spectacolele vor fi prezentate de Aurelian Temișan și Liana Stanciu.

Octavian Ursulescu a fost, în mod tradițional, prezentatorul preferat pentru Festivalul de muzică ușoară de la Mamaia. Până în acest an, când locul său va fi luat, pe scenă, de cuplul Aurelian Temișan și Liana Stanciu. Cei doi vor prezenta evenimentul după ce firma Media Group Services International, a fost declarată câștigătoarea licitației pentru organizarea Festivalului. Octavian Ursulescu se număra printre colaboratorii celeilalte firme care a participat la licitație, NC Entertainment Agency, condusă de Nicolae Constantinescu.

Într-un interviu acordat publicației Impact.ro, Octavian Ursulescu s-a arătat dezamăgit de faptul că va fi înlocuit. Mai mult, din punctul său de vedere, nici Festivalul de muzică Mamaia nu va mai avea parfumul din trecut. El a precizat că în acest an nu poate fi vorba despre reluarea Festivalului Mamaia, ci de o serie de spectacole aniversare. Chiar și așa, însă, a afirmat că s-a bucurat când a fost contactat să prezinte evenimentul, mai ales că a mai făcut-o în trecut, în alte 13 ediții.

„Cu toate acestea m-am bucurat când am fost sunat de compozitorul Ionel Tudor și de impresarul Niki Constantinescu, pentru că proiectul pe care mi l-au înfățișat era unul impregnat de respect față de muzica ușoară românească și putea fi un prim pas către reluarea, anul viitor, a festivalului de la Mamaia, de care mă simt foarte legat: ca tânăr jurnalist am fost la festival încă din 1969, iar din 1983 l-am prezentat de 13 ori. Îi cunosc perfect istoria, am în derulare de altfel în revista «Actualitatea Muzicală» a Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor (UCMR) un serial consacrat acestei manifestări emblematice”, a declarat Octavian Ursulescu.

Momentul decăderii Festivalului Mamaia

Potrivit spuselor sale, festivalul de muzică de la Mamaia a început să-și piardă din valoare încă din edițiile din 1998 - 1999 când organizatorii au renunțat la colaborarea cu Uniunea Compozitorilor.

„E bine de știut că decăderea festivalului, încă de la edițiile din 1998 - 1999, s-a datorat renunțării la colaborarea, obligatorie, cu UCMR – breasla profesioniștilor muzicii, precum și introducerii unor secțiuni nelegate de muzica ușoară, cum ar fi un concurs… rock, dotat cu trofeul «Teo Peter». Sunt apropiat de rock, am prezentat numeroase evenimente de gen, cu Teo Peter am fost prieten, dar numele lui trebuie legat de competiții de gen, fiind de dorit chiar un festival rock care să-i poarte numele.

Dar nu la unul de muzică ușoară, la Mamaia (sala era goală în seara respectivă, normal, nu era acolo public amator), unde nu exista niciun premiu, atenție, purtând numele unor mari compozitori, textieri sau interpreți de muzică ușoară dispăruți, cu contribuții emblematice în istoria festivalului!”, a mai spus Ursulescu.

Ursulescu, ranchiunos cu cei ce-l vor înlocui

Pe de altă parte, deși susține că este fair-play și că nu dorește să-și atace concurenții, prezentatorul nu se poate abține să nu-i înțepe pe rivalii care au câștigat licitația de organizare și care se vor ocupa de eveniment. După părerea sa, aceștia nu se vor ridica la nivelul la care s-ar fi ridicat cei ce au pierdut licitația. Mai mult, crede că spectacolele ar fi avut mai multă audiență cu echipa din care făcea parte. Chiar și așa, Octavian Ursulescu spune că va urmări spectacolele de acasă, din fața televizorului.

„Normal că mă voi uita, voi publica reportaje și cronici pe marginea evenimentului, fără nici un parti-pris sau părtinire, nu mi se pare fair-play să ne atacăm unii pe alții doar fiindcă nu suntem noi acolo. Doar că îmi pare rău că nu se va putea compara audiența pe care ar fi avut-o proiectul nostru cu cea a fericiților câștigători…”, a mai spus prezentatorul.

Prezentatorul nu crede în competența rivalilor

Mai mult, Ursulescu este de părere că cineva ar trebui să răspundă pentru că el și alți artiști care au fost contactați și-au anulat alte evenimente, în speranța că firma lui Nicolae Constantinescu va câștiga licitația și va organiza spectacolul.

„Nu cunosc procedurile, sunt convins că totul a fost legal, dar cine poate crede că într-un răstimp atât de scurt învingătorii în licitație vor organiza…«festivalul de la Mamaia»!? Dacă tot se știa că legea impune organizarea unei licitații, aceasta trebuia să aibă loc cu minimum jumătate de an înainte, se înscria cine dorea și câștiga cel al cărui dosar se dovedea a respecta întocmai proiectul reluării festivalului de la Mamaia și nu niște concerte în aer liber făcute pe genunchi!

Ionel Tudor și Andrei Tudor orchestraseră toate melodiile din program, trebuiau să înceapă repetițiile cu soliștii, noi toți ne rezervasem datele respective, semnând un «Acord de principiu», deci nici vorbă să mai avem în acea perioadă alte contracte sau vacanțe. Pentru asta cine răspunde?, a mai spus Ursulescu.

Ursulescu, dezamăgit de Festivalul de la Mamaia

În concluzie, prezentatorul a decis să cineva are interese ca să marginalizeze muzica ușoară românească și că festivalul de la Mamaia a ajuns asemenea unui gândac de bucătărie ce este călcat în picioare.

„O fi acesta proiectul câștigător? Nu am idee, în schimb știm cu toții ce înseamnă ”cucaracha” și mă doare să constat că festivalul de la Mamaia a ajuns un biet gândac de bucătărie pe care oricine îl poate strivi cu piciorul, oricând…În această privință, Mihai Trăistariu are perfectă dreptate: tocmai de aceea festivalul de la Sanremo, care este «della canzone italiana», al cântecului italian, nu s-a întrerupt niciodată de la înființare și are o audiență uriașă, fiindcă nu a abdicat niciodată, chiar acceptând unii artiști mai «moderni», de la menirea sa – aceea de promovare și cinstire a muzicii ușoare italiene”, a mai spus Octavian Ursulescu, conform interviului din Impact.ro.