O nouă fraudă online în România. Rămâi pe loc fără bani în cont
- Iulia Moise
- 15 mai 2025, 16:26

Metodele de fraudă online s-au diversificat semnificativ, devenind din ce în ce mai sofisticate și mai greu de depistat. Românii care cad în aceste capcane riscă să își piardă banii de pe card.
Metodele de fraudă prin care rămâi fără banii de pe card
Românii se confruntă cu pericolul de a-și pierde banii de pe card. Cele mai frecvente atacuri online se prezintă sub forma unor mesaje care par a fi autentice, trimise aparent de companii cunoscute, în special de firme de curierat.
Atacatorii folosesc numele reale ale victimelor pentru a face mesajele să pară cât mai credibile. De obicei, aceste mesaje conțin un link care redirecționează utilizatorul către un site fals, ce imită perfect interfața companiilor legitime. Scopul lor este de a colecta date personale și informații bancare.
Mesajele online utilizează tehnici de manipulare emoțională
Răzvan Stoica, expert în securitate cibernetică, avertizează că aceste mesaje online utilizează tehnici de manipulare emoțională: «Anunță că un colet nu a mai încăput în easybox sau că lipsesc detalii de livrare.
Totul este conceput pentru a crea un sentiment de urgență, cum ar fi ‘confirmă în 12 ore’ sau „pachetul va fi returnat”».

Frauda online. Sursa foto: Pixabay
Specialiștii din domeniu recomandă să nu accesăm linkurile primite prin SMS sau email și, mai ales, să nu completăm formulare cu date personale, cum ar fi codul numeric personal sau informațiile cardului bancar.
Altă metodă de fraudă, mesaje care par a veni de la persoane apropiate
Dacă avem îndoieli, cel mai bine este să contactăm direct compania menționată în mesaj pentru a verifica autenticitatea solicitării.
O altă metodă de înșelătorie constă în mesaje care par a veni de la persoane apropiate, solicitând sume de bani, de obicei în regim de urgență, potrivit anti-fraud.ec.europa.eu.
În astfel de situații, este esențial să verificăm veridicitatea mesajului contactând direct persoana respectivă printr-un alt canal de comunicare.