O mare companie de telefonie riscă o amendă uriașă. Ofertă înșelătoare pentru abonați

Este posibil ca telefonul dvs. să vă asculte în secret. Sursa: arhiva EVZ

O mare companie de telefonie riscă să primească o amendă de 10% din veniturile realizate. Totul după ce o ofertă promoțională a fost considerată a fi înșelătoare și a indus în eroare mai mulți clienți.

Consiliul Concurenței din Polonia (UOKiK) a acuzat o mare companie de telefonie de publicitate înșelătoare. Potrivit reprezentanților instituției, cea mai nouă ofertă a T-Mobile, referitoare la traficul de internet, nu era 100% adevărată.  Firma riscă acum să primească o amendă de 10% din totalul veniturilor sale anuale, relatează Reuters.

Ofertă înșelătoare

UOKiK a informat publicul că sloganul „1200 GB gratis pentru un an“ al T-Mobile Polska este de natură să inducă în eroare deoarece pachetele de internet de 100 GB se acordă lunar, pentru o perioadă de maxim 12 luni, atât timp cât consumatorii reînnoiesc oferta periodic, la un cost de cel puţin 35 zloţi (7,99 dolari).

„După citirea reclamei, consumatorul ar trebui să aibă o idee generală, dar realistă, despre oferta prezentată. Sloganul promoţional al T-Mobile ar putea sugera primirea unui pachet de date de 1200 GB o singură dată şi nu nivel mai redus de date, dar cu condiţia ca plata să fie efectuată periodic”, a afirmat şeful UOKiK, Tomasz Chrostny.

Reprezentanţii T-Mobile Polska nu au comentat până acum acuzațiile. T-Mobile este numele brandului folosit de unele subsidiare de comunicaţii mobile ale gigantului german Deutsche Telekom AG, potrivit Agerpres.

Păcăleală și în România

Și românii au fost păcăliți anul trecut de o companie de telefonie mobilă. Aceasta le-a promis câte un telefon gratuit celor care își vor prelungi contractul. Mulți oameni au acceptat, dar au primit facturi cu 100 de lei mari în luna următoare. Când s-au dus să facă reclamație au aflat că de fapt suma era rata la telefonul care fusese promis în mod gratuit.

Compania Orange a emis atunci un comunicat în care a susținut că toți clienții au fost informați corect. „Ofertele din magazinele Orange sunt făcute în baza campaniilor curente de marketing. Atât colegii, cât și partenerii noștri reprezentanți de vânzări discută cu clienții și se asigură că aceștia sunt informați corect și complet, iar condițiile de vânzare sunt în conformitate cu normele legale în vigoare. În același timp, vânzătorii din rețeaua de magazine Orange shop și Orange stores pot face deplasări, în funcție de disponibilitatea pentru înlocuire pe anumite poziții, pentru cursuri de formare personală etc”, se explica în comunicatul transmis atunci de către companie.