O influenceriță a murit după ce a încercat să piardă 100 kg într-o tabără de slăbit

O influenceriță a murit după ce a încercat să piardă 100 kg într-o tabără de slăbit Sursa foto: Chinese National Radio News

O influenceriță și-a pierdut viața după ce a încercat să scape de 100 kg, într-o tabără de slăbit din China. Moartea tinerei de 21 de ani, care s-a ambiționat să slăbească pentru a-și „inspira” urmăritorii de pe rețelele de socializare, a stârnit un imens scandal.

Influencerița în vârstă de 21 de ani, care posta sub numele Cuihua, participa la o tabără intensivă de slăbit din nord-vestul Chinei. Moartea sa a determinat mass-media de stat din China să lanseze avertismente asupra riscurilor pe care le prezintă taberele de slăbire și a reînnoit îngrijorările cu privire la presiunile la care sunt supuse femeile pentru a se conforma standardelor de frumusețe.

De asemenea, tragedia fetei de 21 de ani, care a venit la doar câteva săptămâni după ce un tânăr din China a murit după ce a transmis în direct cum bea mai multe sticle de alcool tare, a intensificat presiunile de control asupra industriei influencerilor.

A vrut să slăbească 100 kg

Cuihua și-a prezentat aventura din tabăra de slăbire către zecile de mii de adepți pe Douyin, versiunea chineză a TikTok, în încercarea de a-i încuraja să lupte împotriva obezității, potrivit mass-media de stat.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ea a postat recent mai multe videoclipuri în care făcea exerciții fizice intensive și a spus că are 156 de kilograme și încearcă să slăbească 100 de kilograme.

Videoclipurile postate pe contul tinerei influencerițe, în care alerga și ridica greutăți, au fost distribuite intens pe rețelele sociale chineze și au apărut, de asemenea, în diferite organe de presă de stat, după moartea ei, la sfârșitul lunii trecute.

China National Radio (CNR) a raportat că Cuihua – identificată prin numele ei de familie Zhou – a participat la mai multe tabere de slăbit din diferite orașe, în încercarea de a-și atinge obiectivul. Până la moarte, ea slăbise peste 27 de kilograme în două luni. Potrivit CNR, Cuihua a participat la ultima sa tabără în provincia Shaanxi, cu doar două zile înainte să moară.

Care e culpa taberei

Tabăra promova „mese hrănitoare, odihnă și exerciții sănătoase”, iar reprezentanții acesteia au declarat că tânăra a ales să-și limiteze dieta în timp ce făcea exerciții fizice intense. Videoclipurile cu antrenamentul făcut de Cuihua au fost eliminate de pe cont, iar imaginile au fost șterse. Presa de stat a relatat că familia influenceriței a primit „compensații” din partea tabăra de slăbit din Shaanxi, dar nu au precizat suma.

Autoritățile locale au spus că investighează decesul și, dacă tabăra de slăbire desfășura un antrenament excesiv sau necorespunzător, va fi sancționată.

În China, ca și în cea mai mare parte a Asiei și a restului lumii, rețelele sociale sunt pline de tendințe nerealiste și nesănătoase, prin care influencerii promovează pierderea extremă în greutate.

Experții în tulburări de alimentație și nutriție sportivă avertizează că până și comportamentele aparent sănătoase, cum ar fi creșterea nivelului de exerciții fizice și dieta, pot fi dăunătoare atunci când sunt motivate de o imagine corporală negativă și duse la extrem. În unele cazuri, problemele rezultate pot afecta sănătatea mintală și pot duce la complicații medicale severe, care afectează inima, creierul, ficatul, rinichii și alte organe.

Nebunie în rețelele sociale

O tendință recentă, notorie pe rețelele sociale din China, a implicat femei care pozau în spatele unor foi hârtie pentru imprimantă puse vertical, pentru a dovedi că talia lor e atât de subțire încât nu pot fi văzute de nicio parte. Alte postări arătau influenceri în selfie-uri în care arătau câte monede pot ține în claviculă, pentru a se vedea cât de subțiri sunt, sau probând haine pentru copii.

În același timp, creșterea nivelului de obezitate în țară a pus și mai multă presiune asupra multor femei. Datele recente ale sondajelor naționale sugerează că mai mult de jumătate dintre adulții chinezi sunt acum fie supraponderali, fie obezi, potrivit Lancet, iar ratele de obezitate sunt de așteptat să crească.

Între timp, există și îngrijorarea că unele tabere de slăbit comercializează regimuri extreme, ca soluții rapide nerealiste. „Taberele pentru pierderea în greutate cresc sălbatic, cu o mulțime de reclame false. Este obișnuit ca participanții să aibă de suferit în timpul exercițiilor”, a avertizat agenția de știri de stat China News Service.

Dezbaterea a fost reaprinsă luna trecută, când un influencer cunoscut sub numele de „Brother Three Thousand” a fost găsit mort la doar câteva ore după ce s-a filmat în direct în timp ce bea mai multe sticle de Baijiu, o băutură chinezească cu un conținut de alcool între 30% și 60%, ca parte a unei competiții online.

Anul trecut, autoritățile de radiodifuziune ale țării le-au interzis tinerilor sub 16 ani să dea bani influencerilor și le-au restricționat accesul după ora 22:00. Administrația Națională de Video și Televiziune din China și Ministerul Culturii și Turismului au luat, de asemenea, măsuri pentru a interzice „31 de comportamente greșite ale transmisiilor în direct”.

Printre aceste comportamente greșite se numără „încurajarea utilizatorilor să interacționeze în moduri vulgare”, potrivit publicației de stat Global Times. Comentând despre cel mai recent deces și despre provocările de slăbire, un comentariu popular pe platforma de tip Twitter, Weibo, a spus că moartea lui Zhou este „o altă viață nevinovată distrusă de marketing și cultura influencerilor”.