O femeie din Bârlad a stat fără energie electrică timp de doi ani, după ce compania de electricitate E.ON a lăsat-o fără curent, ca urmare a unor acțiuni în instanță. Deși furnizorul de energie electrică nu avea câștig de cauză, femeia a fost nevoită ca din ianuarie 2017- ianuarie 2019 să stea fără curent.
În acțiunea în care solicita daune, femeia a relatat că în cei doi ani a stat pe întuneric, nu a avut acces la un televizor, nu a avut posibilitatea să se încălzească deoarece centrala electrică nu funcționa și nu a avut posibilitatea să-și țină mâncarea în frigider, fiind nevoită să apeleze la vecini.
Din ce cauză a rămas femeia fără curent timp de doi ani
În anul 2019, reclamanta a chemat în instanță societatea cu acționariat german, solicitând judecătorilor să o oblige la plata de daune morale de 30.000 de lei.
Procesul venea după mai mulți ani în care femeia a avut de suferit din cauza unor abuzuri ale companiei de energie.
În acțiune, ea a povestit că, în aprilie 2014, E.ON a acuzat-o că ar fi intervenit în mod fraudulos la contorul electric consumând fără să fie înregistrați 3.776 KWh energie electrică și i-a calculat o factură retroactivă de 2.565 lei.
Pentru că femeia nu a plătit, E.ON a dat-o în judecată, dar, în cadrul unui proces terminat pe fond la Bârlad și în apel la Vaslui, acțiunea i-a fost respinsă definitiv în noiembrie 2018.
În acea cauză s-a administrat proba cu martori și expertiză tehnică judiciară în specialitatea electroenergetică, iar concluzia a fost că nu se poate demonstra că femeia a umblat la contor.
În partea ultima perioadă de derulare a litigiului, anume din ianuarie 2017- ianuarie 2019, pentru că nu și-a încasat factura a cărei plată o pretindea, E.ON a lăsat-o pe femeie fără curent.
Femeia a explicat că nu a fost anunțată nici la debranșare, nici la deconectare. Știe doar că în această perioadă nu a primit facturi. În timpul în care a stat fără curent, femeia și-a asigurat iluminatul pe timpul nopții cu o lampă de gaz și încălzirea și-a asigurat-o construindu-și o sobă și cumpărându-și lemne.
Pe timp de iarnă era nevoită să facă focul, să scoată cenușă, practic nu a mai putut beneficia de confortul utilităților din propria locuință.
E.ON, obligată la plata a 30.000 de lei
Drept urmare, coroborat cu rezultatul definitiv al primului dosar, încheiat în noiembrie 2018, femeia a arfimat că E.ON „a manifestat un comportament abuziv, iresponsabil, lipsit de orice respect față de ea, lipsit de profesionalism, iar toată suferința și stresul ei, atât pe parcursul procesului cât și după, îl cuantifică în bani, solicitând satisfacție materială pe calea prezentei acțiuni” – 30.000 de lei.
La rândul ei, compania de electricitate nu și-a recunoscut faptele, solicitând respingerea acțiunii ca netemeinică și nefondată.
În plus, a susținut E.ON, faptul că a pierdut primul proces „nu poate reprezenta o cauză generatoare de prejudicii, nici morale, nici patrimoniale, neputându-se reține reaua credință a companiei în acțiunile întreprinse, în protejarea drepturilor și respectarea obligațiilor legale, în calitatea sa de furnizor licențiat de electricitate.”
În final, E.ON a precizat că din verificarea evidențelor sale, nu reiese că la locul de consum a fost sistată furnizarea energiei electrice în perioada menționată de reclamantă în cererea sa.
Cu toate acestea, martorii aduși de femeia prejudiciată au putut contesta cele afirmate de companie, ea fiind nevoită să-i achite femeii daunele cerute, în valoare de 30.000 de lei, potrivit reporteris.ro.