O companie austriacă va concedia sute de angajați. Deține o fabrică și în România

Inddustrializare Sursa foto: Instagram

Compania Voestalpine se confruntă cu efectele schimbărilor din industrie. Producătorul austriac de oțel își va închide porțile unei unități și va reorganiza activitatea la nivelul celor din Germania.

Voestalpine își închide o fabrică

Pe fondul cererii tot mai scăzute, dar și a schimbărilor din industrie, Voestalpine ajunge la măsuri drastice. Producătorul austriac de oțel va renunța la o unitate și va interveni asupra organizării modului de lucru în fabricile din Germania.

Sursa foto: Instagram

Astfel, unitățile in Dettingen, Schmoelln, Schwaebisch Gmuend şi Boehmenkirch vor funcționa ca o rețea de producție. Conform reprezentanților companiei, la nivelul acestora se va pune accent pe tehnologiile de bază.

„Scopul acestor măsuri este de a asigura viitorul segmentului de furnizare de componente auto din cadrul diviziei Metal Forming pe termen lung şi, totodată, să păstreze aproximativ 2.000 de locuri de muncă în Germania”, a transmis producătorul.

Sute de angajați vor rămâne fără loc de muncă

Conform anunțului făcut de compania austriacă, fabrica din Birkenfeld își va închide porțile. Decizia vine după negocierile purtate între consiliul lucrătorilor și sindicatul IG Metall.

Astffel, aproximativ 220 de angajaţi vor fi dați afară.

„În ciuda investiţiilor continue şi a măsurilor de îmbunătăţire, încetinirea de lungă durată a mediului macroeconomic şi scăderea comenzilor din partea industriei auto în segmentul specific de produse fac ca menţinerea operaţiunilor la această locaţie să nu mai fie viabilă financiar," au adăugat reprezentanții companiei.

Voestalpine ar putea trece la  concedieri și în cazul unității din Dettingen

De altfel, pe lista concedierilor s-ar putea afla și unitatea de la Dettingen, unde lucrează 650 de persoane. Aproximativ o treime dintre aceștia ar urma să fie disponibilizați.

În ultimele luni, cererea în acest domeniu este tot mai scăzută. Totodată, producătorii auto se confruntă la rândul lor cu același fenomen. În schimb, costurile au crescut semnificativ în ultima perioadă. În plus, producătorii auto din Germania sunt afectați de concurența din China.