Cândva telefonul fix era totul pentru români, dar acum a ajuns istorie deoarece de la an la an numărul abonamentelor scad. În prezent au rămas putini abonați care mai folosesc acest mod de comunicare.
În era tehnologiei, care evoluează incredibil de rapid, telefonia fixă nu-şi mai găsește locul printre români deoarece preferințele s-au schimbat în favoarea telefoanelor mobile și a serviciilor de internet.
Scăderea interesului pentru telefonia fixă se datorează în exclusivitate segmentului de utilizatori persoane fizice, în schimb, numărul de linii aferente persoanelor juridice rămâne constant, explică ANCOM.
Doar 1,7 milioane de abonați mai erau la sfârșitul anului trecut
Potrivit raportului ANCOM, este o scădere de 17% față de decembrie 2020, când erau 3,03 milioane de utilizatori ai telefonului fix. Din totalul de 2,2 milioane de linii fixe, 1,53 de milioane aparțineau persoanelor fizice, o scădere de 20% față decembrie 2021. Companiile din România dețin cumulat 690.000 de linii, număr relativ constant față de anul precedent.
Mai exact, 69% dintre liniile total aparțin persoanelor fizice și 31% celor juridice. În urmă cu trei ani față de perioada de referință a raportului, în decembrie 2020, procentul persoanelor fizice era de 77,2%, iar în decembrie 2021 scăzuse la 73,4%. Cifrele reflectă schimbările în preferințele de comunicare ale utilizatorilor și creșterea utilizării telefoniei mobile și a altor metode de comunicare alternative.
„De asemenea, traficul total de voce efectuat anul trecut din rețelele fixe s-a diminuat cu 20%, inclusiv pe seama scăderii duratei medii a unui apel cu 12 secunde, de la 2 minute și 52 secunde în 2021 la 2 minute și 40 secunde în 2022”, se arată în raport.
Cei mai mulți dintre cei care folosesc telefonul fix efectuează apeluri către rețelele mobile
În comunicat se mai arată că dintr-un total de trafic de 1,25 de miliarde de minute vorbite anul trecut, 672 de milioane au fost apeluri către rețelele mobile. și 580 de milioane de minute către rețelele fixe, reiese din datele ANCOM. În plus, apelurile către rețelele din afara României au totalizat 52 de milioane de minute, 4% din totalul traficului.
În medie, de pe o linie de acces utilizatorii au vorbit anul trecut, lunar, 45 de minute, din care 20 de minute către altă linie fixă, 17 de minute către un telefon mobil și 2 minute în străinătate sau către linii pe satelit. În general, pentru românul mediu, conversațiile sunt în medie de 6 minute pe lună, adică 2 apeluri lunare, față de mobil în jur de 5 ore pe lună.
Piața este dominată de Digi (48%) în funcție de numărul de abonați, urmat Orange, care a preluat operațiunile fixe de la Telekom România (fostul Romtelecom) și Vodafone, informează economica.net.