Tarifele de interconectare la telefonia fixă se diminuează

Tarifele de interconectare la telefonia fixă se diminuează

Tarifele de interconectare percepute de operatorii reţelelor fixe de telefonie vor scădea, de la 1 iulie, cu 18%, până la nivelul de 0,67 eurocenţi/minut, ca urmare a reglementărilor Autorităţii Naţionale de Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Potrivit unui comunicat al ANCOM, aceasta este cea de-a doua etapă de scădere a plafoanelor maxime pentru tarifele de interconectare, în vederea terminării apelurilor în reţelele de telefonie fixă, după cea din martie 2012, când tarifele au scăzut cu 15,5%.

Tariful de terminare reprezintă preţul plătit pe piaţa de gros de un furnizor de servicii de telefonie operatorului în reţeaua căruia sunt terminate apelurile efectuate de proprii utilizatori către reţeaua acestuia din urmă, precizează ANCOM.

"Acest preţ se regăseşte în tariful perceput utilizatorului final care iniţiază apelul. Practicarea unor tarife de terminare excesive în raport cu costurile furnizării eficiente a serviciilor poate prejudicia concurenţa la nivelul pieţei de telefonie şi denaturează comportamentul de consum al utilizatorilor", se menţionează în comunicatul Autorităţii.

Ne puteți urmări și pe Google News

Tarifele au fost reglementate în urma analizei de piaţă realizate de ANCOM în anul 2011, din care a rezultat că toţi cei 51 de furnizori de servicii de acces la o reţea publică de telefonie fixă activi la acel moment pe piaţa din România deţineau putere semnificativă pe piaţa de gros a terminării apelurilor în propriile reţele.

ANCOM a impus tuturor acestor furnizori obligaţia de a respecta anumite plafoane maxime pentru tarifele serviciilor de interconectare, în vederea terminării apelurilor provenite de la alţi operatori în reţelele proprii.

În afara obligaţiei de scădere a tarifelor de interconectare, ANCOM a impus în sarcina celor 51 de furnizori şi obligaţia de transparenţă, obligaţia de a permite accesul şi utilizarea unor elemente specifice ale reţelei şi a infrastructurii asociate, obligaţia de nediscriminare şi obligaţia de control al tarifelor (inclusiv menţinerea simetriei tarifelor de terminare).

Conform ANCOM, numărul de linii de acces (posturi telefonice fixe) din România era, la sfârşitul anului 2011, de 4,69 milioane, în creştere cu 4% faţă de anul 2010, aceeaşi creştere procentuală fiind înregistrată şi de numărul de abonaţi, care se ridica la 4,04 milioane.