Nu-ţi permiţi să faci o achiziţie online? Află cum poţi plăti în rate pe Internet

Nu-ţi permiţi să faci o achiziţie online? Află cum poţi plăti în rate pe Internet

Ai mare nevoie de un laptop nou, dar nu dispui deocamdată de banii necesari. Ofertele magazinelor online îţi convin pentru că au preţuri atractive, dar chiar şi acestea sunt peste posibilităţile tale de plată.

Ei bine, în prezent, băncile şi comercianţii pun la îndemâna clienţilor achiziţii online în rate, aşa încât bunurile puse la vânzare pe Internet să fie la fel de accesibile ca acelea din magazinele reale, unde sistemul de rate a fost introdus de mulţi ani.

Iată etapele care trebuie parcurse în cazul plăţii în rate pe Internet, explicate de Mihai Negulescu, director Acceptare Carduri, Raiffeisen Bank:

  • posesorul de card alege produsul/serviciul pe care doreşte să-l cumpere de la comerciantul care este partener Raiffeisen şi care permite achiziţia produselor în rate fără dobândă;
  • se completează apoi datele personale (nume, adresă, adresa de mail, număr telefon);
  • se alege modalitatea de plată (plată online prin card de cumpărături) şi se bifează numărul de rate dorit;
  • se introduc detaliile de facturare (nume, adresă);
  • clientul ajunge astfel în pagina de plată unde trebuie să introducă datele cardului (număr card, dată expirare, CVV2);
  • apasă butonul "autorizează" şi, dacă toate datele sunt corecte, tranzacţia este finalizată.

Este posibil ca în timp ce vrei să finalizezi plata să îţi apară o fereastră pentru înregistrarea în standardul 3D Secure (Verified by Visa şi Mastercard SecureCode), care îţi asigură un nivel suplimentar de securitate. Tu vei putea alege să continui să te înregistrezi într-unul din sistemele de securitate pe internet direct pe pagina băncii emitente sau să refuzi această înrolare. Plata efectivă a ratelor Valoarea ratei lunare va apărea în extrasul tău de cont, la fel cum se întâmplă cu o tranzacţie normală facută în luna respectivă, adăugându-se la soldul debitor. Tu decizi în fiecare lună ce sumă din soldul total rambursezi.

De exemplu, dacă achiziţionezi un produs în valoare de 600 lei şi alegi rambursarea în 6 rate, timp de 6 luni, în extrasul tău, se va posta câte o rată de 100 lei.

Ce se întâmplă dacă vrei să returnezi produsul

Actul de vânzare-cumpărare a produsului este o înţelegere făcută între comerciant şi cumpărător, banca având doar rolul de intermediar financiar al tranzacţiei. În consecinţă, clientul va trebui să stabilească împreună cu reprezentanţii comerciantului de la care a cumpărat procedura returnării. Comerciantul îi va rambursa clientului în numerar sau în produse valoarea bunului cumpărat iniţial, respectiv ratele deja achitate.

Indiferent de înţelegerea dintre comerciant şi cumpărător, ratele aferente cumpărăturii iniţiale vor fi postate în continuare pe contul clientului, conform planului de rate agreat, în virtutea contractului cardului de cumpărături semnat între client şi bancă. Clientul poate anula în orice moment postarea ratelor respective, printr-o solicitare adresată băncii, caz în care, întrega sumă rămasă de rambursat din valoarea iniţială a cumpărăturii va fi trecută în soldul debitor al clientului.

  • Notă: Pentru întrebări legate de plăţile cu cardul pe internet puteţi scrie la adresa plationline@evz.ro sau vizitaţi www.visa.ro pentru mai multe informaţii.