Evenimentul Zilei > Actualitate > Noul Cee’d, pretenţii de boierie
Noul Cee’d, pretenţii de boierie

Noul Cee’d, pretenţii de boierie

Kia mai face încă un pas spre topul clasei compacte. Noul cee'd este deopotrivă civilizat, încăpător şi bine dotat. Păcat de ataşamentul excesiv faţă de suprafeţele strălucitoare.

Nu mai departe de mijlocul deceniului trecut, maşinile coreene din segmentele populare erau prevăzute cu mai puţine butoane decât are noua generaţie Kia cee’d numai pe volan.
În doar câţiva ani – proces demarat odată cu lansarea cee’d-ului original, în 2007 – producătorii auto din această ţară asiatică au făcut progrese îngrijorătoare pentru mărcile consacrate.
Din păcate, pentru cei care doreau doar o maşină ieftină, preţurile accesibile (urâ ţenia şi precaritatea la nivelul siguranţei) au fost înlocuite cu toate elementele care caracterizează o maşină modernă (unele perfect de prisos), inclusiv costurile de achiziţie aferente.
De la designul expresiv, până la dotările abundente, cee’d-ul coreean pe care l-am testat zilele trecute a demonstrat că nu este mai prejos decât un model compact cu mai vechi state de serviciu. Nici măcar în ceea ce priveşte preţul!

Desigur, n-a ajuns încă la maturitatea liderului VW Golf, nici la dinamica propusă de Ford Focus, dar acestea sunt vârfurile. Opel Astra, Renault Megane, Peugeot 308.
Toyota Auris sau Mazda3 sunt însă perfect atacabile. Orice model civilizat, deloc ieftin, care poate fi asezonat, fie şi opţional, cu plafon panoramic retractabil din sticlă, scaune electrice cu memorie, încălzire şi tapiserie din piele, navigaţie cu touchscreen, bluetooth, cameră video pentru mersul înapoi, sistem automat de parcare (laterală), sistem de atenţionare la schim bare accidentală a benzii de mers, volan încălzit, faruri tip xenon, şi, mai ales, iritant de multe ornamente "high glossy" (negre şi argintii) are evidente vise de mărire. Şi argumente în acest sens.
Date esenţiale: Kia cee’d 1.6 CRDI
Model: hatchback compact cu 5 uşi; Echipare: City (de top)
Dimensiuni (Lxlxh): 4,31 x 1,78 x 1,47 m
Volum portbagaj/rezervor
: 380/53 l
Motorizare: turbodiesel, 1.582 cmc, 126 CP, 260 Nm, 114 g/km
Transmisie:
2×4 (faţă), 6+1 M
Performanţe:
10,9 s (0-100 km/h), 197 km/h (vit. max.)
Consum oficial:
3,8 l/100 km (minim), 5,2 l/100 km (maxim)
Consum în test
: 6,2 l/100 km (minim), 9,5 l/100 km (maxim)
Dotări versiune testată (selecţie): airbaguri faţă şi laterale tip cortină, ABS + ESC (echivalent ESP), climatronic, radio-CD (MP3, USB, aux), jante din aliaj (16 inchi), pilot automat, frână de parcare electrică, faruri de zi şi stopuri tip LED, bord cu display Full TFT (7 inchi).
Preţ minim de listă cu TVA: 14.856 de euro
Preţ minim de listă versiune testată cu TVA: 19.701 euro
Alternative
VW Golf VI
Dimensiuni: 4,19 x 1,77 x 1,47 m Preţ minim cu TVA: 16.425 de euro (1.4 – 80 CP)

Ford Focus
Dimensiuni: 4,35 x 1,82 x 1,48 m Preţ minim cu TVA: 16.300 de euro (1.6 – 85 CP)

Hyundai i30
Dimensiuni: 4,30 x 1,78 x 1,47 m Preţ minim cu TVA: 16.173 euro (1.4 – 100 CP) NOTĂ: versiuni cu 5 uşi, preţuri de listă

AM APRECIAT

  • spaţiul dedicat pasagerilor
  • saltul calitativ evident
  • ergonomia comenzilor
  • display-ul central TFT

N-AM APRECIAT

  • inserţiile lucioase de la exterior şi interior
  • plaja scurtă de cuplu a motorului
  • poziţia la volan, exagerat de înaltă
  • îndărătnicia sistemului audio
Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: