Noua surpriză Google! Un program care va ajuta industria media se va lansa în curând. „Este cea mai recentă iniţiativă a companiei”
- Emma Cristescu
- 9 iunie 2022, 21:59
Google va lansa în România Google News Showcase, un program inedit de licenţiere dedicat redacţiilor de ştiri. Articolele presei vor putea fi mult mai vizibile pentru utilizatori, iar jurnaliștii vor avea și alte beneficii importante.
Potrivit unui comunicat al companiei, Google a semnat parteneriate cu 16 publicaţii din România - mass-media naţională, agenţii de ştiri şi radiodifuzori - urmărite de oameni din toată ţara. Aceste publicaţii sunt, în ordine alfabetică: Adevarul.ro, Agerpres.ro, Descopera.ro, Digi24.ro, Edupedu.ro, G4Media.ro, Gandul.ro, HotNews.ro, iDevice.ro, Mobilissimo.ro, News.ro, Newsweek.ro, Profit.ro, StartupCafe.ro, StirileProTV.ro şi Wall-Street.ro.
Google va continua să extindă colaborarea pe platforma Google News Showcase cu alte redacţii.
Prin News Showcase, publisherii vor avea acces la o serie variată de paneluri prin care să ofere mai mult context ştirilor şi să adauge articole conexe, cronologie şi multe altele. Noile paneluri îi vor ajuta pe publisheri pentru a-şi face conţinutul mai vizibil pentru cititori. Panelurile News Showcase vor apărea în Google News şi Google Discover (pe mobil şi desktop) şi vor direcţiona cititorii către articolele de pe pagina publisherului. Mai mult, publicaţiile partenere vor primi plăţi lunare de la Google pentru drepturile de licenţiere ce vizează conţinutul pe care-l furnizează în News Showcase.
Noul program Google
De la lansarea din octombrie 2020 a News Showcase, Google a semnat parteneriate cu mai mult de 1.500 de publicaţii de ştiri din toată lumea. Google News Showcase a fost lansat până acum în 16 ţări: India, Japonia, Germania, Portugalia, Brazilia, Austria, Regatul Unit al Marii Britanii, Australia, Cehia, Italia, Columbia, Argentina, Canada, Irlanda, Slovacia, Polonia şi acum România.
"Google News Showcase este cea mai recentă iniţiativă a companiei de susţinere a jurnalismului şi a întregului ecosistem media. Astfel, cu ajutorul Google News, Top Stories şi Search, Google ajută oamenii să găsească ştirile căutate, iar editorii să ajungă mai uşor la cititori. Mai mult, Google investeşte în produse, finanţare şi programe care să sprijine industria media. Acest efort include sprijinirea a 16 publisheri din România prin Fondul Digital News Innovation, cu un total de 1,8 milioane de dolari, precum şi furnizarea de ajutor financiar în perioada pandemiei către 50 de publisheri, prin Journalism Emergency Relief Fund. Din 2015, Google a oferit programe de training pentru aproape 900 de jurnalişti din România, sprijinindu-i în a verifica, documenta şi prezenta vizual mai bine articolele", se spune în comunicatul Google, potrivit agerpress.