Hackerii români au găsit o nouă modalitate de a face bani pe urma persoanelor care se încred în mesajele false pe care le primesc. Cei care primesc un astfel de mail trebuie să aibă mare atenție.
Fraudele de tip phishing au început să se înmulțească în ultima perioadă. Mulți români au observat că sume foarte mari le lipsesc din conturile lor. Unele persoane au spus că au rămas chiar și fără 10.000 de lei. Este vorba de clienții unei anumite bănci care au deschis un mail fals. Acești oameni au fost anunțați de hackeri că li s-a pus poprire pe cont și primesc un link pentru a vedea despre ce este vorba.
Persoanele în cauză sunt curioase și accesează acel link, iar hackerii pot accesa contul bancar al clienților băncii. Un bucureștean este una dintre victimele acestor infractori cibernetici. Bărbatul a rămas fără 16.000 de lei din contul său. El se afla în mașină când a primit acel mail și a sunat imediat la banca de care ar fi fost anunțat că are poprire pe cont. Bucureșteanul a fost lămurit că, în realtate, acest lucru nu s-a întâmplat.
Totuși, el a vrut să vadă care este situația din contul bancar și a văzut că îi lipsește suma de 16.000 de lei. Ulterior, a sunat din nou la bancă și a aflat că banii lui au ajuns în conturile unei persoane necunoscute dintr-o altă localitate. Păgubitul a realizat că și celeilalte persoane i-au dispărut acei bani din cont. Așadar, amândoi au căzut în plasa hackerilor. Cei doi sunt doar câteva dintre victimele acestor infractori cibernetici. Experții le-au dat câteva sfaturi românilor care primesc astfel de mesaje.
Ce trebuie să facă persoanele care primesc mail-uri suspecte
„E ca și cum le-ai da singur cheile casei, invitându-i să ia ce vor. Este nevoie de mai multă educație financiară care să prevină astfel de situații. Poate persoana despre care îmi vorbiți a făcut anterior primirii mail-ului și niște plăți pe OLX pentru că acolo sunt cele mai frecvente cazuri de astfel de fraude. Oamenii trebuie să știe că băncile nu trimit mail-uri în care își anunță clienții că li s-au poprit conturile”, a spus un expert. Astfel de atacuri au mai avut loc și în trecut. Mail-urile nu erau trimise doar din partea băncilor ci și din partea unor mari instituții, precum ANAF.
Posesorul unui cont bancar trebuie să fie foarte atent și să facă diferența dintre codul PIN al cardului și CVV (Card Verification Value). Este vorba de numărul format din trei cifre înscris pe spatele cardului de credit sau de debit. Majoritatea comercianților online cer CVV-ul pentru a se asigura că cel care face tranzacția este chiar posesorul adevărat al cardului, informează Adevărul.