Un nou serviciu online pentru românii care vor să își facă pașaport, lansat astăzi

Un nou serviciu online pentru românii care vor să își facă pașaport, lansat astăzi Pașaport. Sursa foto: Arhiva EVZ

Ministerul Afacerilor Interne a lansat un nou serviciu online pentru persoanele care doresc să depună cerere pentru pașaport. El este funcțional de astăzi, 20 martie 2023, și a fost creat pentru o gestionare mai eficientă a fluxurilor de cetățeni care se prezintă la structurile de pașapoarte.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat lansarea unui nou serviciu online de programare pentru depunerea cererilor de eliberare a pașapoartelor. Serviciul a devenit funcțional de astăzi, 20 martie 2023, și permite efectuarea unei programări începând cu ziua curentă. El a fost creat pentru a gestionare eficientă a fluxurilor de cetățeni care se prezintă la structurile de pașapoarte.

În primele ore după lansarea serviciul de programare online, au fost efectuate peste 5.500 de programări, din care 176 au fost efectuate astăzi pentru ziua în curs.

„În contextul demersurilor privind digitalizarea serviciilor prestate pentru cetățenii români, începând de astăzi, 20 martie 2023, serviciul de programare on-line pentru depunerea cererilor de pașapoarte a migrat în platforma HUB de servicii a Ministerului Afacerilor Interne, fiind disponibil la adresa hub.mai.gov.ro/epasapoarte.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pornind de la nevoia de gestionare eficientă a fluxurilor de cetățeni care se prezintă la structurile de pașapoarte, noul serviciu de programare on-line pentru depunerea cererilor de pașapoarte introduce posibilitatea de a efectua o programare începând cu ziua curentă pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice. Astfel, cetățenii vor avea la dispoziție posibilitatea realizării unei programări în funcție de volumul și dinamica solicitărilor de pașapoarte înregistrate în timp real,” se arată într-un comunicatul MAI.

Cum funcționează serviciul online pentru programări la pașapoarte

Persoanele care vor să folosească noul serviciu anunțat de MAI pentru a face o programare pentru pașaport trebuie să urmeze următorii pași:

-Pentru completarea formularului de programare, după alegerea județului, respectiv selectarea Locației în care se dorește depunerea cererii de pașaport, se va bifa opțiunea pașaport.

-În câmpul „Numărul de persoane programate” se va selecta numărul persoanelor (din familie) pentru care se face programare.

-Se va alege data și ora la care se dorește programarea, apoi se vor completa câmpurile: Nume, Prenume, Cod numeric personal, adresa de e-mail la care se vor primi datele programării, Număr de telefon (opțional), iar în câmpurile Persoane suplimentare se vor menționa Numele, Prenumele și CNP-ul fiecărei persoane suplimentare.

-Butonul „Salvează” se activează după ce este exprimat consimțământul expres cu privire la Politica de protecție a datelor cu caracter personal. Acest buton reprezintă finalizarea programării. Ulterior va fi trimis un mesaj la adresa de e-mail prin care se confirmă programarea.

În cazul în care o persoană nu se prezintă la programate în termen de 30 de minute de la ora stabilită, se anulează. Persoanele care nu pot ajunge la data și ora stabilită pe platforma online pot să își anuleze singuri programarea. Ele trebuie să acceseze modulului VERIFICĂ PROGRAMARE introducând adresa de email utilizată la efectuarea programării. Un nou mesaj va fi transmis către adresa de email respectivă de unde se va putea anula programarea.

Programarea este una gratuită și ea nu poate fi transmisă de la o persoană la alta. Neconcordanța între datele înscrise în formularul de programare (nume/prenume) și datele de identificare ale persoanei care se prezintă la depunerea cererii de pașaport, lipsa actelor necesare sau a dovezii achitării taxei de pașaport duc la anularea programării.