În ultimele zile, pe rețelele sociale a devenit virală o postare în care este prezentată o nouă escrocherie care are loc în benzinăriile din București.
În ultima săptămână, pe rețele sociale a devenit virală o postare în care o internaută povestește cum a fost păcălită de două ori în două benzinării din București. O femeie a a povestit cum a intrat în două benzinării din București pentru a face mici cumpărături, iar pe bonul fiscal i-au fost trecute produse pe care ea nu le cumpărase.
„Prima dată mi s-a întâmplat acum o lună. Eram la benzinăria Lukoil Mihai Bravu. Am cumpărat câteva produse și am plătit cu telefonul. Angajata, jovială, mi-a dat bonul emis de POS si mi-a urat o zi bună. Am rămas în fața ei, așteptând și bonul fiscal, pentru că făcusem un calcul mental rapid și mi-am dat seama că mi-a încasat mai mult. După câteva clipe de ezitare, mi-a întins bonul fiscal. L-am verificat și, surpriză, pe bon apărea o cafea în valoare de 5 lei, pe care nu o cerusem.
Angajata a început să se justifice, spunându-mi că clientul de dinaintea mea a plecat rapid și nu și-a luat bonul, astfel încât a trecut cafeaua pe bonul meu. I-am spus ca nu am nimic împotrivă, atât timp cât mi-a luat de pe card doar contravaloarea produselor mele. Problema era, însă, că ambele bonuri – cel fiscal și cel emis de POS aveau aceeași valoare, ceea ce însemna că plătisem cafeaua băuta sau care urma să fie băută de altcineva. Dându-și seama că m-am prins de mica inginerie financiară, casiera a deschis sertarul biroului pe care se afla casa de marcat (atenție, nu sertarul casei de marcat!), a scos de acolo 5 lei și mi i-a dat, vizibil nemulțumită. Am zâmbit și i-am spus că se mai întâmplă”, scrie utilizatoarea.
Altă benzinărie, altă bon fiscal greșit
„În aceasta seară, la o alta benzinărie Lukoil, un pic mai jos, la intersecția cu Splaiul Unirii, am cumpărat din nou câteva produse. Angajatul mi le-a scanat, le-am plătit, dar a cam zăbovit cu bonul fiscal și a fost foarte atent la modul în care a capsat bonul emis de POS deasupra bonului fiscal. Am intuit din nou că e ceva în neregulă. Am verificat bonul fiscal, am adunat contravaloarea produselor cumpărate și, iarăși surpriză, diferența era de 2,90 lei. Pe bon se observă, în partea superioară, că a mai fost scanat un produs, iar angajatul a încercat să rupă bonul, astfel încât să nu se vadă produsul respectiv. L-am atenționat pe angajat că mi-a încasat mai mult și mi-a răspuns extrem de detașat că au probleme cu casa de marcat și că, uneori, bonul precedent nu se închide. Mi-a mai destăinuit chiar că, un pic mai devreme, s-a întors un domn pe bonul căruia apăreau produse în plus în valoare de 12 lei și că i-a restituit banii. De această dată, angajatul nu a mai deschis sertarul magic, ci a plecat în spate, în depozit, de unde a revenit cu 3 lei în mână”.
M-ai păcălit o dată, să-ȚI fie rușine, m-ai păcălit și a doua oară, să-MI fie rușine
Am analizat un pic ambele situații și cred că ceea ce se întâmplă la cele 2 benzinării (și, probabil, la altele) este o schemă foarte inteligentă, extrem de bine pusă la punct! E o perioadă mai agitată acum, pandemică, lumea se grăbește, nu prea este atentă, de multe ori clienții nu așteaptă bonul fiscal și, uite așa, băieții deștepți și fetele istețe păgubesc cu bună-știință clienții. La un calcul simplu, dacă în benzinărie intră câte un client la fiecare 5 minute și unul din doi plătește cu cardul, într-o tură de 8 ore un casier adună: 6 (clienți care plătesc cu cardul) * 8 (ore) * 3 (lei/client) = 144 de lei, achitați de clienți pentru produse care nu părăsesc, de fapt, gestiunea imediat și sunt, ulterior, fie scoase din benzinărie de angajați, fie consumate de ei. În 22 de zile lucrătoare se adună 3.168 de lei net, neimpozitați. Oare șefii de tură/ de stație sunt și ei parte din această schemă sau angajații sunt pe cont propriu?...
Concluzie: Există un proverb care spune: “M-ai păcălit o dată, să-ȚI fie rușine, m-ai păcălit și a doua oară, să-MI fie rușine.” Verificați-vă bine, dragii mei prieteni, bonurile fiscale la ieșirea din unitățile comerciale. E perioada Sărbătorilor, e minunat să fim darnici, dar cred că trebuie să o facem de bună voie și nu forțați...
P.S. În situații de criză, din cele mai vechi timpuri, oamenii s-au împărțit mereu în 4 categorii: nihiliștii, panicații, raționalii și... profitorii. Indiferent în care dintre primele 3 categorii vă aflați, aveți grijă să nu picați în plasa celor din urmă
La postarea aceasta au comentat mai mulți internauți care i-au dat dreptate femeii, semnalând că astfel de situații se întâmplă și în alte benzinării, dar și în anumite lanțuri de magazine. „Cu siguranță se practică la scara mai mare. Soțul meu a pățit fix așa și s a prins, când din întâmplare și a aruncat ochii pe bon și a văzut că a "cumpărat" și un pachet de țigări. El nu fumează și a fost o simplă întâmplare că a descoperit. El plătește doar cu cardul și cu siguranță se mai întâmplase și înainte, dar nu a fost atent. La Petrom. Deci este o schema pe care o practică cu toții”. „ Și eu am pățit la fel la OMV”, „Am văzut faza cu cafeaua in doua seri diferite la OMV pe Coposu, la doua persoane care au fost in fata mea. Pare sa fie o schema generala. Se iau bani de pe card pe cafele si când alții plătesc cash, angajații rămân cu banii si sunt in regula la contorul de pe espressor sau la inventor”. „ Nu doar la Lukoil sau in benzinarii. Si in supermarket se întâmpla la fel”, sunt doar câteva dintre comentariile lăsate de ceilalți utilizatori.