Noi modificări la dosarul electronic de sănătate. Ce vor putea face pacienții

Noi modificări la dosarul electronic de sănătate. Ce vor putea face pacienții

Un proiect de ordin pus în dezbatere publică de Casa Națională de Asigurări pentru Sănătate aduce mai multe modificări la dosarul electronic de sănătate al pacientului.

Noile modificări propuse au în vedere  modul în care vor fi organizate și actualizate informațiile medicale cu privire la pacient, precum și o serie de noi operațiuni pe care le vor putea efectua posesorii dosarului electronic, atunci când îl vor accesa.

Conform proiectului de ordin pus în dezbatere publică la CNAS, una dintre modificări vizează modul în care sunt preluate în sistem informațiile cu privire la situația medicală a pacienților. Astfel, acestea vor fi preluate direct de la furnizorii de servicii fără ca pacientul să fie nevoit să prezinte și alte documente justificative care să conțină informațiile respective.

De asemenea, proiectul mai prevede că datele și informațiile medicale din dosarul medical de sănătate să nu mai fie organizate pe module. În prezent, dosarul electronic de sănătate este organizat pe cinci module: „Sumar de urgență”, „Istoric medical”, „Antencedente declarate de pacient”, „Documente medicale” și „Date personale”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pe de altă parte, utilizatorii vor putea să efectueze noi operațiuni în dosarul electronic de sănătate. După autentificare, pacientul va putea accesa informațiile din dosarul electronic de sănătate, va putea acorda sau retrage dreptul de acces al medicilor la dosar și să adauge date și informații medicale, atât în cazul său, cât și în cazul persoanelor pe care le reprezintă legal.

Pe lângă acestea, utilizatorii care au acces la dosarul electronic de sănătate pot obține datele de contact ale pacienților, fie că vorbim de adresa de poștă electronic sau numărul de telefon, ceea ce va facilita comunicarea între cele două părți.

Dosarul electronic de sănătate reprezintă o facilitate pusă la dispoziție de autorități pentru fiecare asigurat în sistemul public de sănătate. Acesta este cel mai simplu mod prin care pacienții și medicii care îl consultă pot avea acces și pot vedea, în același loc, informațiile medicale care-i privesc pe cel dintâi, alături de documente medicale care le aparțin, după cum arată avocatnet.ro.