Nicușor Dan iese la atac. O critică pe Clotilde Armand că a umplut Sectorul 1 cu gunoaie

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, consideră că Primăria Sectorului 1, condusă de Clotilde Armand, trebuie să onoreze contractul care este în vigoare cu firma de salubritate și să se asigure că gunoiul este ridicat de pe străzi.

Sectorul 1 este acum invadat de munți de gunoaie întrucât de la sfârșitul lunii noiembrie, operatorul de salubritate nu mai ridică toate gunoaiele din Sectorul 1. Este vorba și de deșeurile „necontrolate”, lăsate lângă locuințe sau firme în alte zile decât cele stabilite de primărie sau operatorii economici. Operatorul de salubritate spune că de vină ar fi facturile neplătite de Primăria Sectorului 1, în valoare de 100 de milioane de lei.

Cu toate acestea, Poliţia Locală din Sectorul 1 a început să amendeze cetăţenii care aruncă gunoaie pe străzi sau pe spaţiile verzi. Deşeurile depozitate ilegal sunt sancţionate cu amenzi de până la 5.000 de lei. Mulţi locuitori ai zonei se plâng însă că nici dacă ar vrea n-ar putea respecta regulile: nu au destule pubele pentru o colectare corectă. Primăria Sectorului 1 a anunțat că va crea o nouă companie de salubrizare, controlată de Consiliul Local, dar nu a precizat dacă intenționează să achite facturile reclamate de actuala firmă de salubrizare, scrie Digi24.

Nicușor Dan o pune la punct pe Clotilde Armand

„În sectorul 1 este un conflict între operatorul de salubritate și Primăria Sectorului 1 pe un contract care este în funcțiune. Cum a fost semnat acel contrat, asta e o chestiune care poate să fie discutată. Însă în acest moment, eu consider că un contract care este în vigoare trebuie executat, adică Primăria trebuie să plătească operatorului acel serviciu, astfel încât să se ridice și gunoaiele de pe străzi. Deci, este o responsabilitate pe care Primăria Sectorului 1 o are și eu sper să se achite de ea”, a declarat marți seara, la Digi24, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.

Edilul spune că, din câte știe, există întârzieri la plată și în alte sectoare ale Capitalei, dar recunoaște că „problema mare” cu deșeurile este că trebuie rezolvată cât de repede chestiunea gropilor de gunoi din jurul Bucureștiului. „Asta este ceva ce este atributul primarului general, spre deosebire de contractele locale de servicii, care sunt atributul primarilor de sector”, a precizat Nicușor Dan.

El a anunțat că „foarte curând”, adică în circa un an și jumătate, gunoiul din București se va stânge selectiv. „Culmea e că pe chestiunea asta avem bani europeni, pe care trebuia să-i fi folosit până la momentul ăsta. Deci, trebuie să luăm acei bani și trebuie ca în contractul-cadru, pe care Primăria Generală îl face și după aceea el este obligatoriu și pentru primăriile de sector, să prevedem acest mecanism”, a explicat Nicușor Dan.