Netflix nu plătește taxe în această țară. Cum reușește să dribleze regulile fiscale

Netflix nu plătește taxe în această țară. Cum reușește să dribleze regulile fiscale Netflix. Sursa: Arhiva EVZ

Acum este public și notoriu, lanțul de conținut prin cablu Netflix practic nu plătește taxe în Spania.

Este pur și simplu o ruină pentru spanioli. Nu este singura, desigur. Alți dintre acești giganți ai divertismentului... și ai politicii sunt într-o situație similară. Printre altele se numără Amazon, HBO, Prime, Sky, dar când vine vorba de a nu plăti, Netflix este cel care ia tortul.

Mai exact, plătește echivalentul unei persoane care câștigă 2.000 de euro pe lună, în ciuda faptului că câștigă milioane. . Este un scandal pentru indecența sa.

Dar Netflix nu numai că nu plătește impozite către Trezorerie, dar, spre deosebire de Telefónica și de canalele de televiziune gratuite, nu contribuie cu 5% din veniturile sale din exploatare la finanțarea cinematografiei europene și nici cu 3% din veniturile sale brute de plătit pentru TVE.

Ne puteți urmări și pe Google News

Netflix a plătit doar 3.100 de euro în ultimul an bugetar. Și cum este posibil? Schema este simplă, filialele sale spaniole, care sunt două în lipsa unuia, au declarat doar 539.000 de euro de venituri, iar profituri de puțin peste 9.000 de euro. Ridicol. Motivul acestor cifre scăzute este că Netflix își facturează serviciile de la o companie situată în Țările de Jos. În acest fel, nu plătește practic nimic. Este legal, dar nu moral. Sunt fraude morale.

Scandal din cauza Netflix, în Spania

Desigur, guvernul spaniol i-ar putea face serios să plătească, dar nu o fac. Și acesta este un alt scandal. De la jumătatea anului 2018, acum un an, a fost în vigoare o directivă a Uniunii Europene care permite statelor membre să egaleze taxele pe aceste platforme cu canalele tradiționale de televiziune.

La scară globală, Netflix a facturat ,în 2018, cifra considerabilă de 13.850 milioane de euro, iar profituri de 1.062 milioane de euro, bineînțeles că datoria sa a crescut la 9.085 milioane de euro. În prezent, are 139 de milioane de abonați, dintre care 58,5 milioane sunt din SUA. Dar tot ceea ce strălucește nu este aur: ultimul trimestru din 2018 a fost mai mic față de aceeași perioadă a anului precedent. Beneficiile au trecut de la 186 de milioane de dolari la 134 de milioane. Compania a facturat 3.863 milioane de euro în ultimul trimestru, o cifră tot mai mică decât în ​​2017. Principalii analişti financiari critică rezultatele pentru că sunt mai mici decât se aşteptau. Rezultatul a fost o reducere sensibilă a prețului bursier de 2,08%, atingând o valoare de 346,44 dolari pe acțiune.

Și este că Netflix este un gigant cu picioare de lut, care este nevoit să producă seriale non-stop, astfel încât o premieră o estompează pe următoarea. Rezultatul este o producție dominată de produse cu un buget foarte mic și de calitate mai slabă. Dar trebuie să acționeze așa pentru că, așa cum a scris Ted Sarandos, șeful său de conținut, într-un articol din New York Magazine, „cu cât sunt vizionate mai multe programe; cu cât sunt mai multe vizualizări, cu cât sunt mai mulți abonați, cu atât mai mult venit; mai multe venituri, mai mult conținut.” E ca și cum mergi pe bicicletă, dacă te oprești, cazi.

Cutremur la baza companiei

Și întrebarea de un milion de dolari este când, dacă nu a făcut-o deja, veți introduce profituri descrescătoare? Adică, pentru fiecare produs nou pe care îl adăugați, noii abonați aduc venituri mai puțin decât costuri. S-a produs această situație la sfârșitul anului 2018? Este devreme să spunem, în orice caz, reducerea veniturilor din ultimul trimestru și creșterea datoriei sale, legată de scăderea prețului bursier, sunt toate semne de slăbiciune Netflix este un uriaș cu picioare de lut și o lovitură, o picătură de câteva zeci de mii de abonați, ar fi suficient pentru ca panica să se răspândească.

În acest sens, campania începută de e-Cristians de dezabonare de la Netflix (și să nu consume produse Disney) din cauza inițiativei acestor companii de a boicota legea statului Georgia (SUA) care limitează avortul, întrucât prezintă un precedent periculos pentru democrație, subliniază pe bună dreptate. În ciuda milioanelor sale, Netflix este fragil și, dacă campania va continua și se va răspândi, va ajunge să-și facă zgomot. Netflix acumulează cel mai rău dintre multinaționale: nu plătește taxe acolo unde trebuie, șantajează instituțiile democratice care reprezintă cetățenii, este un apărător ferm al avortului nelimitat și, de parcă nu ar fi de ajuns, face scandal nesănătos pentru a atrage abonați.

În cazul Spaniei, a făcut acest lucru prin reînvierea uciderii fetelor Alcasser într-un raport de proastă calitate, stimulând morbiditatea abonaților și provocând mari suferințe familiilor victimelor, care acum retrăiesc acea perioadă dureroasă. E-Cristians relatează că campania sa a fost deja văzută de aproape 200.000 de oameni, în ciuda mijloacelor limitate disponibile. Primul său obiectiv acum este să ajungă la un milion concentrat pe piețele din Spania, Argentina, Chile și Mexic. Pentru a realiza acest lucru, solicitați sprijin financiar, fiecare 1 euro contribuit înseamnă garanția de a ajunge la.300 de persoane.

Netflix no paga impuestos… entre otras cosas malas