Ne abonăm în continuare la telefonia fixă, dar o folosim mai rar

Ne abonăm în continuare la telefonia fixă, dar o folosim mai rar

Dacă numărul abonaţilor la telefonia fixă a crescut cu 3,6% în prima jumătate a anului 2011, traficul de voce realizat de utilizatorii finali prin intermediul reţelelor de telefonie fixă a înregistrat o scădere cu 6,7%, până la 3,2 miliarde minute, potrivit raportului semestrial al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Potrivit ANCOM, numărul abonaţilor la telefonia fixă a crescut după trei semestre consecutive de scădere, depăşind din nou pragul de 4 milioane. Şi numărul de linii de acces a crescut în primul semestru cu 4,1%, ajungând la 4,89 milioane.

Raportul arată că rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculată ca raport între numărul total de linii de acces şi numărul de locuitori ai României) a ajuns la 22,8%, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării (calculată ca raport între numărul de linii de acces furnizate persoanelor fizice şi numărul de gospodării din România) a crescut la 52,2%.

Apeluri de câte 3 minute şi 2 secunde

Din cele 4,89 de milioane de linii de acces la telefonia fixă, 3,82 milioane sunt instalate abonaţilor persoane fizice, în timp ce 1,07 milioane de linii de acces sunt instalate la abonaţi persoane juridice.

ANCOM precizează că o linie de acces este aşa numitul "post telefonic". Un singur abonat poate avea instalate mai multe linii de acces, fiecare cu numărul său de telefon.

Potrivit raportului, volumul de trafic realizat de către utilizatorii finali prin intermediul reţelelor publice fixe de telefonie a înregistrat o scădere de 6,7%, ajungând la 3,2 miliarde minute.Volumul total de trafic de voce în reţelele publice a fost realizat în proporţie de 72% de către persoane fizice şi în proporţie de 28% de persoane juridice.

A scăzut atât traficul de voce în reţelele fixe naţionale, cât şi cel către reţelele mobile. A crescut, însă, traficul de voce către reţelele internaţionale cu 6,3% până la 192 de milioane de minute.

În medie, un român a vorbit câte 3 minute şi 2 secunde la fiecare apel iniţiat în primul semestru din 2011, înregistrându-se o scădere cu 0,7% a duratei medii a apelului de pe telefonul fix faţă de cea de a doua jumătate a anului 2010.

Raportul semestrial de date statistice privind serviciile de telefonie furnizate prin intermediul unor reţele publice a fost realizat pe baza datelor raportate de către cei 51 de furnizori de servicii de telefonie fixă, care au desfăşurat activităţi comerciale pe piaţa cu amănuntul, în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2011.

Ne puteți urmări și pe Google News