Retailerul francez Carrefour explorează opțiuni pentru a-și majora valoarea, după ce discuțiile privind o potențială fuziune au eșuat acum mai bine de trei ani. Compania analizează scenarii diferite, inclusiv vânzarea unor active, parteneriate strategice sau reorganizări operaționale, toate având ca scop întărirea poziției pe piață.
Planuri de vânzare sau independență?
Printre alternativele luate în calcul se află și posibilitatea vânzării parțiale sau integrale a companiei, dacă apar investitori interesați. De asemenea, Carrefour nu exclude ideea de a rămâne independentă, concentrându-se pe îmbunătățiri strategice pentru a-și spori competitivitatea, scrie Bloomberg Canada.
Potrivit unor surse, deliberările sunt în faza preliminară, iar momentan nu există discuții oficiale cu posibili parteneri.
Scăderea acțiunilor și provocările pieței
Acțiunile Carrefour au scăzut cu circa 30% față de vârful din 2022, ceea ce a dus la o capitalizare bursieră de aproximativ 10,1 miliarde de euro.
Compania se confruntă în Franța cu o competiție acerbă din partea discounterilor germani Aldi și Lidl, într-un context de inflație ridicată.
Recent, au apărut semne că presiunea inflaționistă începe să scadă, iar consumatorii din Franța manifestă un interes sporit pentru produsele organice, potrivit CEO-ului Alexandre Bompard.
O decizie cu mize mari pentru Carrefour
Posibilitatea unei vânzări ar putea atrage interesul unor fonduri de private equity și jucători din industrie, dar decizia finală depinde de sprijinul acționarilor principali, precum familia Moulin și investitorul brazilian Abilio Diniz.
Cu toate acestea, există șanse ca, în lipsa unor oferte avantajoase, Carrefour să renunțe la orice tranzacție, concentrându-se pe dezvoltarea sa internă și consolidarea poziției pe piețele cheie, cum ar fi Franța, Brazilia și Spania.