Pensionarii care doresc să primească talonul de pensie în format electronic, fie pe e-mail, fie în contul online deschis în portalul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), trebuie să parcurgă câțiva paşi. Talonul electronic poate fi obţinut de orice pensionar şi are nişte beneficii în plus, spre deosebire de celebrul talon mov.
Din păcate, problema cu talonul de pensie electronic este greu de accesat pentru unii pensionari. Mulţi nu ştiu de el, iar alţii nu se descurcă cu mediul online. Procedura de obținere a talonului de pensie electronic este însă un pic greoaie, având în vedere că presupune câţiva paşi de urmat.
Procedura de obținere a talonului electronic prin intermediul aplicației CNPP vizează utilizarea unei cereri tip care se completează și se semnează olograf/electronic, urmând a fi încărcată accesând secțiunea „Depunere cereri și documente” din cadrul meniului „Comunicare cu publicul”, regăsit în cadrul portalului.
Cererea va putea fi adăugată în portal numai prin contul personal, iar pașii ce trebuie urmați sunt:
- se accesează contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principală a CNPP, prin introducerea e-mail-ului și a parolei;
- se accesează secțiunea Completare formulare – Depuneri cereri si documente – Pensii – Document de informare;
- se selectează Transmiterea documentului de informare online și se completează câmpurile obligatorii din fereastra Depunere documente;
- documentul „Cerere pentru transmiterea documentului de informare online” trebuie încărcat la acest pas. Documentul poate fi descărcat prin click pe Descarcă aici din fereastra Fișiere de încărcat. După descărcare, cererea tip se completează, se semnează olograf/electronic, după caz și se încarcă prin click pe butonul Alege fișier;
-se completează codul CAPTCHA din chenarul verde, apoi click pe butonul Salvează și trimite (codul CAPTCHA reprezintă un cuvând sau o expresie ce trebuie completată de utilizatori într-un câmp dedicat), informează avocat.net.
Paşii de urmat pentru a obţine talonul de pensie electronic
Pasul 1: Orice pensionar trebuie să aibă o adresă de mail validă, cu nume şi parolă.
Pasul 2: Ulterior, trebuie să acceseze site-ul Casei Naționale de Pensii pentru a-și deschide un cont online. Acolo completează un formular, iar site-ul îi generează o cerere (metoda de mai sus).
Pasul 3: Cu cererea printată, pensionarul merge la Casa de Pensii, unde angajații instituţiei îi verifică documentele și îi activează contul. Tot acolo primesc o foaie cu opt instrucțiuni, pentru a putea accesa contul online.
Pasul 4: Pensionarul se întoarce acasă, iar pe mail va trebui să primească un link care este valabil 72 de ore. Odată accesat link-ul, sistemul îl va obliga să își seteze o parolă, apoi va primi o nouă cerere pe care pensionarul trebuie să o printeze, semneze, scaneze și să o introducă în platformă.
Pasul 5: Abia atunci va fi generat documentul de informare, cunoscut drept talonul de pensie electronic.
La sfârşitul anului trecut, peste 11.000 de pensionari au cerut să primească talonul de pensie electronic. În România, sunt peste cinci milioane de pensionari și doar jumătate dintre ei primesc banii pe card.
La ce foloseşte talonul de pensie electronic
Pensionarii care nu vor să mai aștepte poștașul acasă pot beneficia de un talon de pensie electronic. Talonul electronic de pensie poate ţine loc vechiului talon de pensie și, în plus, conține un cod QR pe care pensionarul îl poate prezenta la medicul de familie, la spital sau în călătoriile cu trenul.
Anul trecut s-a stabilit, prin Legea nr. 270/2021, că CNPP va oferi pensionarilor cuponul de pensie în format electronic, doar dacă beneficiarii care primesc pensia în cont curent sau cont de card solicită acest lucru printr-o cerere.
Pensionarii care nu optează pentru transmiterea prin mijloace electronice a talonului mov îl vor primi în continuare în format fizic, informează antena3.ro.