Multe dintre companiile românești nu investesc în acest domeniu - Studiu
- Nicolae Comănescu
- 12 noiembrie 2023, 11:31
Peste jumătate dintre companiile româneşti (55%) nu investesc în programe de leadership, deşi le recunosc valoarea într-o proporţie considerabilă, arată rezultatele unui studiu de specialitate realizat în România.
Conform cercetării KPMG România, în parteneriat cu Casa Paleologu, intitulată "Leadeship şi Followership în organizaţiile din România", companiile românești recunosc în mod clar beneficiile programelor de dezvoltare a liderilor, după cum reiese din răspunsurile a peste 50% dintre respondenţi, precum şi importanţa intervenţiilor personalizate, care să corespundă nevoilor, experienţelor şi aspiraţiilor liderilor.
În acest context, doar 47% dintre liderii executivi afirmă că au încredere în programele de dezvoltare ca instrumente pentru a insufla o mentalitate de creştere, iar mai puţin de jumătate (48%) consideră că programele tradiţionale de dezvoltare au limitele lor în ceea ce priveşte echiparea liderilor cu instrumentele potrivite pentru inovare. Pe de altă parte, deşi nu multe investesc în astfel de programe, organizaţiile le recunosc valoarea într-o proporţie considerabilă (57%).
Potrivit sursei citate, 55% dintre companiile din piaţă nu investesc în dezvoltarea unor programe de leadership, iar pentru cei din următoarele linii de conducere, 53% dintre răspunsuri atestă rolul programelor în creşterea abilităţilor, îmbunătăţirea vizibilităţii şi facilitarea dezvoltării profesionale. În plus, 47% din totalul companiilor cred în potenţialul transformator al iniţiativelor de formare, coaching şi mentorat în îmbunătăţirea abilităţilor esenţiale de leadership.
Companiile românești nu investesc în această ramură
Rezultatele sondajului relevă, totodată, faptul că integritatea, cu accent pe comportamentul etic, a fost considerată vitală de către 80% dintre respondenţi.
Totodată, doar 18% dintre respondenţi menţionează oportunităţile de dezvoltare profesională ca formă de recunoaştere.
Pe de altă parte, în timp ce 51% dintre lideri declară că folosesc tehnologia pentru a creşte eficienţa comunicării, 36% dintre ei o consideră "oarecum eficientă", iar 16% percep comunicarea organizaţională ca fiind foarte ineficientă.
Studiul "Leadeship şi followership în organizaţiile din România" a fost derulat în perioada 9 iunie - 10 iulie 2023, pe un eşantion de 211 lideri executivi din companii care activează în România.
KPMG este o organizaţie globală de firme independente de servicii profesionale care furnizează servicii de audit, consultanţă fiscală şi în domeniul afacerilor în 143 de ţări. La finalul anului financiar 2022, compania avea aproape 265.000 de angajaţi la nivel global. În România şi în Republica Moldova, KPMG îşi desfăşoară activitatea în cadrul celor şase birouri din Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Chişinău.
Casa Paleologu deţine o expertiză solidă în educaţia de business, proiectarea şi livrarea de programe educaţionale avansate, inclusiv cursuri tailor-made, conferinţe, sesiuni de mentorat şi evenimente de teambuilding, centrate pe aprofundarea gândirii critice şi rafinarea abilităţilor decizionale.
sursa: Agerpres