Editura Evenimentul si Capital

5 motive pentru care NU DORMI bine noaptea! Mulți dintre noi LE IGNORĂ cu bună știință

Autor: | | 0 Comentarii | 3783 Vizualizari

Te trezești în toiul nopții și începi să te foiești de pe o parte a patului pe celalată, iar somnul pare că este un obiectiv imposibil de atins? Ei bine, atunci acest articol este pentru tine. Citește până la final!

Lipsa de somn de pe timpul nopții are legătură uneori cu obiceiurile pe care le avem în timpul zilei și despre care nici măcar nu avem habar.

Nu poți dormi noaptea când consumi o cantitate prea mare de cafea. Deși cafeaua este consumată cu mult înainte de ora de culcare, aceasta își poate face efectul mai târziu. Există însă și alte motive care își pot tulbura somnul din timpul nopții. Vă prezentăm mai jos cinci din aceste motive:

Cinci motive pentru care nu dormi bine noaptea

Consumi cofeină după-amiaza

Cafeaua este bogată în anti-oxidanți, iar consumată cu măsură este chiar benefică pentru organism. Băută după-amiaza, cafeaua nu este deloc o soluție bună. Efectul ei se poate prelungi timp de câteva ore după ce ai consumat-o și poate să interfereze cu somnul. Astfel este recomandat să bei cafea dimineață și să eviți să o mai consumi după prânz.

Iei cina prea târziu și mănânci în exces

Un alt motiv pentru un somn prost îl constituie mesele grele sau consumul de alcool la masa de seară. La cină încearcă să mănânci ceva ușor și nu mai târziu de orele 19-20.

Schimbări hormonale

Femeile la menstruație sau cele însărcinate trec printr-o serie de schimbări hormonale care le pot perturba somnul. În acest caz, riscul de a te trezi des în timpul nopții sau de a adormi foarte greu este mult mai mare.

Multivitaminele înainate de culcare

Un complex de multivitamine este mereu binevenit pentru organism, în măsura în care este un supliment alimentar, pe lângă o alimentație sănătoasă. Cu toate acestea, multivitaminele luate seara pot provoca probleme serioase, disturbând somnul. Se recomandă astfel, administrarea multivitaminelor dimineața sau în prima parte a zile.

Temperatura din camera în care dormi este prea ridicată

Oamenii de știință au ajuns la concluzia că persoanele care suferă de insomnie au o temperatură mai ridicată a corpului decât ceilalți. Astfel, se recomandă păstrarea unei temperaturi în camera în care dormi care să nu depășească 18 grade Celsius pe timpul nopții.

Pagina 1 din 1



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Sănătate

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI

Articole salvate