Momentul bizar în care Monica Macovei produce efectul toxic al defunctului USL

Momentul bizar în care Monica Macovei produce efectul toxic al defunctului USL

Nu credeam că voi ajunge vreodată să constat că USL și Macovei pot produce exact același tip de noxe în societate și că sunt la fel de toxici pentru o parte a publicului.

Ultimele 12 ore, în care am fost nevoit să țin piept unui val de ură fără precedent consumat pe e-mail și în rețele sociale, mi-au expus o ipostază bizară în care acest candidat a indus exact același tip de atitudine nocivă.

Zeci de mesaje cu limbaj extrem de agresiv mi-au fost trimise în ultimele 12 ore de persoane din grupul de simpatizanți ai Monicăi Macovei, după emisiunea ”Evenimentul Zilei” de ieri în care a fost invitat acest candidat la Președinția României.

E surprinzător să constați că din zona susținătorilor apropiați unui candidat de dreapta vine un asemenea val de ură, specific publicului pe care l-a manipulat atât de ușor și de eficient USL, în perioada de glorie a defunctei alianțe.

Ne puteți urmări și pe Google News

Mă așteptam ca aici să găsesc oameni educați care nu folosesc astfel de cuvinte, oameni care știu că civilizat este să întrebi înainte de a te indigna și că dacă nu îți plac răspunsurile, poti să le critici fără să jignești la persoană. Reacțiile agresive au fost provocate chiar de declarațiile doamnei Macovei din timpul emisiunii de pe B1 TV.

Declarații despre care nu cred că sunt rodul necunoașterii modului în care funcționează o televiziune. Doamna Macovei este de ani de zile invitată la toate televiziunile, este o apropiată a unor ziariști cu experiență solidă în televiziune și e imposibil să nu știe cum funcționează o emisiune.   

Sursa reacțiilor agresive, induse de atitudinea publică a doamnei Macovei a reprezentat-o pauza publicitară electorală a Elenei Udrea din timpul emisiunii. Pretextul clamat în direct a fost că nu a avut timp suficient să-și expună ideile din pricina acestei pauze pe care doamna Macovei părea că nu o înțelege.

Nu e ciudat că un invitat constant al emisiunilor TV  posează într-o persoană care nu știe cine și cum gestionează pauzele publicitare, cu reclame comerciale sau electorale?

 

Post by Malin Bot.

 

Nu e dubios că se preface că nu știe rolul echipei editoriale și separarea de conținutul comercial? E normal că un candidat la președinție lasă să se înțeleagă, în direct, pe un post TV că nu are habar de contractele pentru publicitatea electorală încheiate din timp?

E imposibil ca Minica Macovei să nu cunoască toate aceste lucruri.  

Culmea este că doamna Macovei a recurs la acest tertip, după ce a întârziat și și-a scurtat singură emisiunea cu 10 minute.  La finalul pauzei publicitare electorale s-a plâns că nu a putut să vorbească timp de ”30 de minute”, din pricina publictății electorale, sugerând că e ceva anormal cu acea pauză comercială.

In realitate pauza de promovare electorală a durat puțin peste 10 minute și la final am depășit timpul alocat emisiunii, pentru a putea să-și termine ideea doamna Macovei.

S-a supărat iar pentru că nu a putut să spună altceva, deși i-am spus că ieșim de pe post.  

Asadar, Monica Macovei și-a scurtat singură timpul de emisiune după ce a întârziat, apoi a mințit cu seninătate că o pauză publicitară a durat de trei ori mai mult decât în realitate și a ținut-o așa, deși i-am atras atenția că regia i-a contorizat exact timpul și că exagerează. La final mi-am lungit emisiunea, dar asta nu a contat, un alt reproș a venit imediat.

 

Post by Mălin Bot, pagina publică.

 

Efectul acestei atitudini incorecte: un val de ură din rândul simpatizanților apropiați.

Nu seamănă stilul acesta teribil de urât cu metodele folosite de liderii USL, despre care doamna Macovei spune că sunt un dezastru pentru România? Mie așa îmi pare, dar este, desigur, o interpretare subiectivă.

O altă discuție, consumată în spatele camerelor de luat vederi, în pauza publicitară și după emisiune, scoate în evidență un aspect necunoscut publicului larg despre Monica Macovei, dar care impune o concluzie rațională importantă.

Supărată tot din pricina pauzei publictare cu Elena Udrea, doamna Macovei a stârnit după emisiune un dialog total neporivit, cu reproșuri pe un ton specific unei persoane care e foarte instabilă emoțional.

M-a acuzat că am fugit de ea din platou, pe o altă ușă, deși nu există decât o singură ușă de ieșire. Apoi s-a apucat să reproșeze ordinea întrebărilor, temele abordate, modul în care s-a terminat emisiunea și chiar să acuze că publicitatea cu Elena Udrea a fost introdusă intempestiv pe post, pentru că ea făcuse referiri negative la adresa contracandidatei.

I-am explicat frumos că desfășurătorul emisiunii era stabilit cu o oră înainte de începere și că pauza publicitară nu are nicio legătură cu discuțiile din emisiune. Fusese anunțată cu mult timp înainte să ajungă ea in platou. Acest argument și tot ceea ce știa doamna Macovei din experiența de ani de zile de invitat în emisiuni TV trebuiau să-i alunge orice emoție negativă.

Mi-a fost jenă să-i spun că nu e normal ca un invitat să vrea să-i facă ordine moderatorului în teme și că e deplasat să reacționeze astfel după o emisiune în fața unor jurnaliști.

Pur și simplu îmi părea că nu aude cuvintele, fiind captivă a emoției negative pe care și-a generat-o singură în pauza publicitară electorală. Aveam în față un om mult prea instabil și irațional pentru poziția în care se afla, în fața unor jurnaliști.

Colegul meu, Mircea Marian, a luat personal discuția și a scris după emisiune că a plecat acasă vorbind singur pe stradă. Pe mine nu m-a afectat în plan personal la fel de mult, dar m-a făcut să-mi ridic o întrebare cât se poate de rațională: Cum poate să conducă România o persoană care cedează emoțional atât de ușor deși rațiunea și experiența trebuiau să-i spună că exagerează?  

 

Post by Mircea Marian.

 

PS: Pauzele publicitare, comerciale sau electorale, nu au nicio legatură cu moderatorii emisiunilor. Așa e normal să fie, ziariștii nu se pot ocupa de treburi comerciale.  Pauzele publicitare sunt decise în baza unor contracte comerciale, care nu trec prin zona editorială. Așa trebuie să fie. Tehnic, se comumică din regie momentul publicității și noi îl anunțăm. Daca e și publicitate electorala, moderatorul este informat înainte de emisiune ca va avea și o pauza publicitară electorala și i se spune aproximativ la ce ora intră.  Nu decidem noi asta, nu controlam aceste aspecte comerciale, la fel cum nu controlam publicitatea pentru pastă de dinți, mașini, benzină sau orice altceva.