Compania românească de construcţii PA&CO International, controlată de omul de afaceri Costel Căşuneanu, a câştigat licitaţia pentru construcţia unei porţiuni de drum de 31 de km de pe traseul Chişinău-Giurgiuleşti acum mai bine de doi ani. Contractul, în valoare de 18,8 milioane de euro, a fost semnat în martie 2014 la Chişinău, compania obligându-se să realizeze lucrările în decurs de 24 de luni. 

Potrivit MTID, timp de doi ani, compania românească a întreprins acţiuni de pregătire, curăţare şi amenajare a şantierului, dar pe care nu le-a finalizat nici până la finele lunii septembrie a acestui an, a transmis presa de peste Prut. 

De asemenea, muncitorii au început să efectueze lucrări de terasament, nici acestea terminate, iar din 140 de utilaje necesare pentru reabilitarea drumului, pe şantier au fost mobilizate doar 16 unităţi. 

În plus, firma PA&CO nu avea materiale pe stoc şi nu a prezentat reţetele de mixturi ce trebuiau folosite. Astfel, firma lui Căşuneanu a efectuat doar 2,64% din lucrări. 


Decizia de reziliere a fost luată, aşadar, la finele lunii septembrie a acestui an, “după o serie de tentative eşuate de a ajuta antreprenorul să execute lucrările în conformitate cu documentaţia de licitaţie”, a explicat Mold-street.com. Citiţi mai multe aici

Nu este singurul contract de infrastructură rutieră ratat în Republica Moldova. Publicaţia Mold-street mai notează că deşi proiectele de reabilitare a drumurilor din ţară beneficiază de finanţare generoasă, iar la concursuri participă companii cunoscute în Europa, succesele în acest domeniu sunt mai degrabă excepţii. Acum, guvernul moldovean caută companii chinezeşti cu care să dezvolte proiecte de infrastructură generoase. Unul dintre ele este construirea unei autostrăzi cu patru benzi Ungheni – Chişinău – Odesa, respectiv porţiunea de pe teritoriul moldovenesc, cu o lungime de circa 220 kilometri, costul proiectului fiind estimat la peste 500 milioane de dolari. Citiţi mai multe pe Mold-street.ro

În ultimii ani, „regii asfaltului” din România au început să pice unul după altul. Rând pe rând, Nelu Iordache, cu Romstrade, abonat la contractele cu statul pe construcţie şi reabilitare drumuri în sudul ţării, Dan Besciu, patron al Euroconstruct Trading 98, Teodor Berna, proprietar Tehnologica Radion, ori Costel Căşuneanu, cu Pa&Co, s-au ales cu dosare penale. Unii dintre aceştia au fost şi arestaţi sau încă se află în arest.

Locul lăsat liber de drumarii români a fost repede ocupat de firme mari din Vest, precum Astaldi, Max Bogl, Strabag, Salini Impregilo, Vinci, Aktor, dar şi de tucii de la Eko Insaat. 

Te-ar putea interesa și: