Mobilizarea electoratului propriu a dus la câștigarea primăriei Londrei

Mobilizarea electoratului propriu a dus la câștigarea primăriei Londrei

Sadiq Khan a caștigat primăria londrei printr-o strategie ce a vizat mobilizarea la vot a electoratului laburist.

Anul 2016 este un an electoral pentru România dar și pentru alte state din Uniunea Europeană. Săptămâna trecută au avut loc alegeri locale în Marea Britanie iar Sadiq Khan, candidatul Partidului Laburist, a produs o surprinză de proporții, învingându-l pe  Zac Goldsmith, candidatul Partidului Conservator.

Fiul unor emigranți pakistanezi și musulman, Sadiq Khan a câștigat primăria Londrei printr-o deschidere foarte mare spre comunitate și mai ales prin atragerea unui număr mare de persoane la vot. Staful de campanie laburist a implementat o strategie bazată pe generarea creșterii numărului de votanți proprii care să ajungă la vot. Au făcut din atragerea nucleului dur al laburiștilor un avantaj în lupta politică. Numărul ridicat de alegatori care a votat a făcut ca scrutinul să devenă mult mai legitim datorită prezenței la urne.

Sadiq Khan și-a folosit site-ul de campanie, www.sadiq.london, pentru a prezenta londonezilor o hartă interactivă cu secțiile de votare unde pot merge. Pentru cei cu probleme de deplasare, Sadiq Khan, cu ajutorul Partidului Laburist, a pus la dispoziția acestora mașini pentru a se deplasa la secția de votare.

Ideea brevetată de Sadiq Khan poate fi implementată cu succes și în România, mai ales că alegerile locale nu se bucură de prezență foarte mare la vot. Conform deciziei CCR alegerile se vor desfășura intr-un singur tur, în aceste condiții viitorii primari vor avea nevoie de legitimitate și asta se va obține doar printr-o prezență mare la vot. Bucureștiului, orașul cu cei mai mulți locuitori și buget local, va avea nevoie de încrederea conferită prin vot pentru a gestiona problemele delicate și complexe pe care le întâlnim în Capitală.