Matteo Salvini, ministrul italian al Transporturilor și vicepremier, a vorbit despre planul votat de Parlamentul European de interzicere a producției de vehicule cu motoare pe benzină și motorină. Acesta consideră perioada mult prea scurtă și susține că este un „cadou oferit industriei chineze”. Potrivit proiectului european, din 2035 vor fi comercializate doar mașini electrice.
Parlamentul European a aprobat un proiect care încurajează producerea de mașini electrice. Potrivit acestui plan, până în 2035, statele membre UE trebuie să oprească producerea de mașini cu motoare pe benzină și motorină. Din 2035, se va permite doar vânzarea autovehiculelor electrice.
Proiectul aprobat de Parlamentul European a stârnit multe revolte printre autoritățile statelor europene. Ministrul italian al Transporturilor, Matteo Salvini, a declarat că trecerea este una mult prea rapidă și comercializarea doar mașinilor electrice ar însemna o „sinucidere” a industriei. Din punctul lui de vedere, acest proiect este „un cadou” oferit industriei chineze.
„Nouă tuturor ne pasă de apă, de calitatea aerului şi de un mediu mai curat, dar asta nu înseamnă că trebuie să concediem milioane de lucrători şi să închidem mii de afaceri. Avem nevoie de mai mult timp şi de contribuţii economice pentru a-i ajuta pe cei care doresc să-şi schimbe maşinile”, a spus Salvini, liderul partidului de dreapta Liga, potrivit Reuters, citat de Agerpres.
Din 2035, pe piața auto vor fi doar mașini electrice
Parlamentul European a aprobat un proiect de reglementare potrivit căruia, până în 2035, statele membre UE trebuie să interzică producerea de mașini cu motoare pe benzină și motorină. Odată interzisă producerea lor, din 2035 se vor comercializa doar mașini electrice.
Această decizie a stârnit revolte în rândul statelor europene, care nu sunt de acord cu oprirea producție. Guvernul din Italia este unul dintre cele mai sonore, reprezentanții lui susținând că vor bloca iniţiativa în Consiliul Uniunii Europene, unde este necesară unanimitate.
„Este o decizie nebunească, cu o serie de efecte negative, o decizie luată împotriva industriei şi a angajaţilor italieni şi europeni, cu avantaje totale pentru companiile şi interesele chineze. Este vorba de ideologie, de ignoranţă sau de rea-intenţie? Noi, sper că la nivelul întregului Guvern, vom încerca să ne opunem sau cel puţin să reuşim amânarea”, a declarat Matteo Salvini, vicepremier şi ministru al Infrastructurii şi Transporturilor, conform postului SkyTG24.
Nici oficialii de la Berlin nu sunt de acord cu noul proiect care interzice producerea mașinilor cu ardere internă. Aceștia au cerut posibilitatea de a continua fabricarea acestor vehicule cu ardere internă, însă pe bază de biocombustibili, carburanţi sintetici sau hidrogen.
„Doar în Germania lucrează 600.000 de oameni în industria motoarelor cu tehnologie de combustie internă, iar locurile lor de muncă sunt expuse riscurilor”, a afirmat politicianul Jens Gieseke (CDU).