Mii de pasageri din întreaga lume au rămas blocați pe aeroportul din Frankfurt, după ce sistemul informatic al companiei Lufthansa a întâmpinat mai multe probleme de-a lungul zilei. Mai multe curse spre România au fost afectate.
Toate zborurile de pe cel mai aglomerat aeroport din Germania, Frankfurt, au fost deviate de Agenția de control al traficului aerian din țară pentru că sistemele informatice ale companiei Lufthansa au întâmpinat probleme. Autoritatea germană a transmis că toate locurile de parcare pentru avioane din Frankfurt sunt pline pentru că pasagerii și echipajele nu se pot îmbarca în zborurule companiei aeriene.
O companie de telefonie a transmis că un excavator care lucra la o linie de cale ferată din acea zonă a tăiat liniile de fibră optică. Reprezentanții comapniei au mai adăugat că părți din linia distrusă au fost deja reparate și că situația urmează să se rezolve în cursul după-amiezii de miercuri. Purtătorul de cuvânt al companiei aeriene a transmis un punct de vedere în legătură cu situația de pe aeroport. „Toate avioanele care sosesc sunt redirecționate către aeroporturi alternative”. Este vorba de aeroporturile din Munchen, Nürnberg și Duesseldorf.
Pasagerii au fost îndemnați să folosească trenul
Toate zboruril interne ale Lufthansa au fost anulate. Călătorii companiei au fost îndemnați să folosească alte mijlace de transport, precum trenurile. Oamenii au scris pe rețelele de socializare că îmbărcarea la bordul avioanelor s-a făcut cu pix și hârtie pentru că bagajele lor nu au putut fi procesate digital. Compania aeriană, care include și subsidiare precum Swiss International Air Lines și Eurowings, a transmis și ea că problemele privind sistemul informatic au fost cauzate de lucrări de construcție din regiunea Frankfurt.
„Acest lucru provoacă întârzieri și anulări de zboruri. Regretăm neplăcerile pe care acest lucru le provoacă pasagerilor noștri”, au transmis reprezentanții Lufthansa. Defecțiunea sistemului IT vine cu doar două zile înainte de grevele planficate pe șapte aeroporturi din Germania. Reprezentanții companiei aeriene scandinave SAS au transmis, marți seară, 14 februatie, că au fost loviți de un atac cibernetic. Pasagerilor le-a fost recomandat să nu mai folosească aplicația până când problema nu este remediată. D, potrivit WienerZeitung.