Mihai Barbu, președintele Metrorex, a demisionat, după neregulile semnalate de Comisia Europeană

Metrou. Sursa foto: Facebook/ Metrorex

Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație Metrorex, a demisionat din funcție, după ce Comisia Europeană a semnalat, printr-o scrisoare din iunie, suspiciuni de conflict de interese. România a fost avertizată, de asemenea, că riscă să piardă banii din PNRR din cauza numirii unor șefi incompatibili.

Mihai Barbu a recunoscut că el este cel vizat în scrisoare

După demisia lui Mihai Barbu, se așteaptă ca alte două demisii ale unor demnitari din Ministerul Transporturilor care au primit posturi în companiile subordonate acestuia.

Așadar, Mihai Barbu, președintele Consiliul de Administrație al Metrorex, a confirmat pentru Club Feroviar că el este cel vizat de observațiile Comisiei Europene în ce privește Metroerx.

De asemenea, a anunțat că și-a dat demisia din Consiliul de Administrație, act care va intra în vigoare la data de 1 noiembrie. Mihai Barbu a susținut că nu vrea ca din cauza lui să se pierd banii din PNRR, „așa că am decis să rezolv această problemă pe cale amiabilă”.

Mihai Barbu a recunoscut că el este cel vizat în scrisoare. Sursa foto: Facebook.

Cum a fost numit în Consiliul de Administrație

Cu privire la modul în care a fost ales în Consiliul de Administrație, Mihai Barbu afirmă că „selecția a fost organizată de Ministerul Transporturilor”, deci, nu el a organizat-o.

Mai mult, Mihai Barbu spune că „firma de recrutare a fost selectată de minister, nu de mine. În consecință, mi-am depus demisia, care va intra în vigoare la data de 1 noiembrie”.

Toate aceste i se trag de la neregulile constatate de Comisia Europeană cu privire la numirile în consiliile de administrație.

Mihai Barbu: Am fost numit în funcție respectând legislaţia în vigoare

În scrisoarea trimisă de Comisia Europeană se cerea clarificări legate de numirile în Consiliile de Administrație de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), CFR SA, CFR Călători și Metrorex.

Potrivit scrisorii, România nu a furnizat Comisiei Europene o justificare corespunzătoare a îndeplinirii satisfăcătoare a jalonului privind numirile de la cele cinci companii.

Mihai Barbu scria în demisie: „Vă aduc la cunoștință că voi fi de acord cu încetarea contractului de mandat privind calitatea de membru în cadrul Consiliului de Administrație al Metrorex, în conformitate cu litera d) art, 21-21.1 din Contractul de mandat, respectiv prin acordul de voință al părților consemnat prin Act Adițional la Contractul de Mandat, conform documentului anexat prezentei”, se arată în textul demisiei, potrivit clubferoviar.ro.