Comunitatea medicală din Statele Unite ale Americii pare să adopte produse de inteligență artificială pentru a accelera îngrijirea pacienților și pentru a preveni burnout-ul în rândul experților din domeniul sănătății.
Tehnologia este deja implementată în cabinetele medicilor, în spitale și în clinicile din întreaga țară. „Ceea ce am început să dezvoltăm a fost un ajutor pentru medici”, a declarat Eli Ben-Joseph, co-fondator și CEO al Regard. Software-ul companiei permite computerelor să diagnosticheze un pacient, să asiste medicii și să alerteze profesioniștii atunci când ceva ar putea fi trecut cu vederea.
O nouă tehnologie
Compania a declarat că abilitatea de a eficientiza fluxurile le poate permite medicilor să petreacă mai puțin timp cu documentele și sarcinile administrative. „Ne place să spunem că este aproape ca și cum ai avea un student la medicină sau un rezident care îi ajută pe doctori în viața de zi cu zi”, a adăugat Ben-Joseph.
Se preconizează că industria medicală a inteligenței artificiale va crește semnificativ în următorii ani. Tehnologia poate economisi sute de miliarde de dolari în costuri de îngrijire a sănătății. Cu toate acestea, studiile au indicat că publicul rămâne precaut cu privire la adoptarea inteligenței artificiale atunci când vine vorba de îngrijirea medicală.
Rezervele pacienților
Un sondaj a constat că 60% dintre americani s-ar simți inconfortabili dacă furnizorii lor de asistență medicală se bazează pe inteligența artificială atunci când administrează diferite servicii. Experții medicali au declarat că sunt surprinși că oamenii au rezerve cu privire la tratamentele medicale făcute cu ajutorul inteligenței artificiale.
„Pacienții nu au mai multă încredere într-o mașină decât într-o ființă umană, acceptând mult mai ușor un medic să remedieze problema oferind un diagnostic”, a spus dr. Marty Makary, profesor de chirurgie la Johns Hopkins, potrivit Fox News.