Master Planul de Transport 2014-2020. Cum dispare aeroportul Băneasa de dragul intereselor imobiliare

Master Planul de Transport 2014-2020. Cum dispare aeroportul Băneasa de dragul intereselor imobiliare

Pe lista aeroporturilor din Master Plan, „Aurel Vlaicu” nu apare. Potrivit surselor „Evenimentului zilei”, acesta va dispărea în următorii șase ani.

Sindicaliștii lucrătorilor din domeniul aeronautic și șefii aeroporturilor au rămas siderați după ce au văzut noul Master Plan de Transport 2014-2020, pus în dezbatere publică. Pe lista aeroporturilor nu mai apare deloc Băneasa.

Concret, ieri, în timpul dezbaterilor publice legate de Master Plan, fostul șef al aeroporturilor Otopeni și Băneasa, Radu Merica, s-a ridicat în picioare și l-a întrebat pe ministrul Transporturilor, Ioan Rus, dacă știe că aeroportul Băneasa nu mai apare în documentele privind strategia pe transportul aerian 2014- 2020.

Ulterior, toți cei prezenți la dezbatere, lucrători în domeniul aeroportuar și reprezentanții ai mai multor companii au început să pună aceeași întrebare. Așa a început iureșul la Ministerul Transporturilor. Cert este că, potrivit documentelor și hărților din Master Planul de Transport, peste șase ani, aeroportul Băneasa nu va mai exista.

Rus: „Cineva se luptă cu Băneasa”

Prezent la dezbatere, ministrul Transporturilor le-a cerut con sultanțiilor de la AECOM, cei care au elaborat Master Planul și care erau de față, să îi dea lămuriri în scris. „Chestiunea legată de Băneasa nu o înțeleg, am mai văzut chestiunea asta o dată, și acum o văd a doua oră. Prima dată era să întorc masa pe dos. Cineva se tot luptă cu Băneasa. La noi, pe Dambovița, este normal, se vrea casă în mijlocul pistei. Dar, vă asigur că Bucureștiul o sa aibă Otopeni și Baneasa”, a replicat ministrul, care apoi s-a ridicat și a plecat din sala unde aveau loc dezbaterile.

200 de hectare, vânate de samsari

Aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa), cel mai vechi din România, al doilea ca mărime din ţară, situat la doar nouă kilometri de centrul Bucureştiului şi inaugurat în 1920, se află într-o zonă de maxim interes imobiliar.

Înconjurat din toate părţile de proiecte imobiliare (rezidenţiale, comerciale şi clădiri de birouri), aeroportul din Băneasa a început să fie văzut, în ultimii ani, ca un obstacol în dezvoltarea de proiecte rezidenţiale. În zonă, mai mulţi oameni de afaceri au importante suprafeţe de teren sau au dezvoltat proiecte imobiliare.