Mașinile autonome par să reprezinte viitorul mobilității. Fără volan în mâinile șoferilor, aceste vehicule promit să reducă accidentele cauzate de erori umane. Totuși, în timp ce tehnologia avansează, întrebările legate de siguranța lor devin tot mai presante. Un expert sugerează că vehiculele ar trebui testate înainte să ajungă pe drumurile publice.
Mașinile autonome sunt avansate, dar tot nu pot gândi
Accidentele recente implicând mașini autonome au ridicat semne de întrebare.
În ciuda asigurărilor asupra siguranței lor, adevărul este că nici măcar tehnologia oricât ar fi de avansată nu poate anticipa toate scenariile imprevizibile din trafic.
De exemplu, un accident tragic a avut loc în 2018 în Arizona, când un vehicul autonom a lovit un pieton.
Algoritmii după care funcționează aceste mașini pot calcula viteza sau distanțele, dar nu pot „gândi” ca un om într-o situație neobișnuită.
În fața acestei realități, un expert auto a venit cu propunerea ca aceste mașini autonome să fie supuse unei testări, la fel ca șoferii umani, înainte să circule pe drumurile publice.
Oamenii sunt supuși examenelor, mașinile autonome de ce nu ar fi
Oamenii sunt supuși la examene teoretice și practice pentru a demonstra că pot lua decizii rapide și sigure în trafic.
În cazul mașinilor autonome, testarea ar trebui să fie chiar mai riguroasă, pentru că deciziile lor sunt strict algoritmice și, dacă software-ul este greșit, consecințele pot fi fatale.
Deși ideea de a lăsa mașina să conducă singură poate părea futuristă și convenabilă, rămân riscuri majore. Testarea lor nu ar trebui să fie doar o simplă verificare tehnică, ci ar trebui să simuleze scenarii reale de trafic, la fel cum șoferii umani sunt testați în condiții variate.
Ar fi suficient un test pentru o mașină autonomă
Henry Liu este un expert auto și conduce centrul de testare a vehiculelor autonome al Universității din Michigan, potrivit Fortune.
Liu a afirmat că sunt necesare cercetări semnificative înainte ca vehiculele autonome să poată fi lansate în siguranță la nivel național.
Este nevoie de o reglementare, sau poate de un test voluntar, deoarece „nu vrem să creăm un pericol public”, a spus Liu
Liu a sugerat că un test al șoferului ar trebui să poată determina dacă un vehicul care se conduce singur poate efectua un viraj la stânga într-o intersecție fără protecția unui semafor cu săgeată verde. El a spus că ar trebui, de asemenea, să se asigure că vehiculul va opri la un semn de oprire și va detecta și ceda trecerea unui pieton mic care traversează un drum.
Un test, a spus el, ar împiedica un vehicul robot cu performanțe slabe să fie lăsat liber în societate, la fel cum un test pentru un șofer uman ar ține un șofer incompetent departe de drum.
Fără un proces riguros de testare, ele riscă să devină mai periculoase decât conducerea tradițională.
El a recunoscut însă că niciun test nu ar putea preveni toate accidentele în care sunt implicate vehicule care se conduc singure.