Maşina care topeşte zăpada se fabrică în România. Autoritățile nu sunt interesate!

Maşina care topeşte zăpada se fabrică în România. Autoritățile nu sunt interesate!

Capitala continuă să se împiedice de mormanele de zăpadă neridicate. Deşi există soluţia de a avea un oraş curat, primarii se prefac că nu o văd

Încă de acum patru ani, în anul 2013, a fost construită o maşinărie care să ne scape de zăpada pe care utilajele firmelor de deszăpezire o lasă la marginea drumului să se întărească. Culmea, un român este cel care a construit- o. A bătut la poarta tuturor primăriilor, fie că au fost din Bucureşti sau din alte oraşe, în speranţa că invenţia sa, care topeşte zăpada, va fi apreciată atunci când străzile vor fi curăţate până la asflat.

Niciun primar n-a dorit să topească zăpada

A rămas cu un gust amar, nicio autoritate locală nu a dorit să scape de mormanele de zăpadă. Acum îşi încearcă norocul, din nou, în Capitală. Deşi pe la cârma Primăriei Generale s-au perindat atâţia edili ai căror bolizi cu care veneau sau se duceau la muncă, ori în concedii, depăşeau lejer zeci de mii de euro, niciunul nu a dorit să plătească 35.000 de euro pentru un utilaj care topeşte zăpada. O tură prin Bucureşti este debusolantă.

FOTO: Fănel Voicu

Este trist să vezi oameni care nu pot merge pe trotuare din cauza zăpezii, refugii RATB necurăţate, la capătul tramvaiului 41 trebuie să ocoleşti zeci de metri ca să ajungi în staţie, sau munţii de zăpadă strânşi, din metru în metru, pe marginea drumului. În condiţiile în care primăriile de sector plătesc firmelor de deszăpezire peste 100 de milioane de euro, iar o soluţie ca să scăpăm de mormanele de zăpadă stă într- o maşinărie de câteva zeci de mii de euro.

Băluţă ar putea lua un astfel de utilaj, dar mai mare

Fănel Voicu este omul care a gândit şi construit un utilaj care topeşte zăpada. Ieri, EVZ a participat, alături de muncitorii de la primăria sectorului 4, la dezăpezirea unei străzi din zona cartierului Berceni. Iar rezultatele au fost pe măsură, utilajul putând să colecteze şi să topească aproximativ 10 metri cubi de zăpadă pe oră. „Avem două utilaje din anul 2013. Nu le-a vrut nimeni, deşi nu înţeleg de ce. O maşinăria dintr-asta poate topi într-o oră între 9 şi 12 metri cubi de zăpadă, iar apa se duce frumuşel în canal, iar impurităţile rămân în cuvă. Dacă ar avea astfel de utilaje, primăriile ar face o economie între 35 şi 50%“, ne-a declarat Fănel Voicu, omul care a construit „minunea“. „Colegii mei au testat un utilaj special care ne-ar putea ajuta să efectuăm operațiunile de deszăpezire într-un mod mult mai eficient. Vă anunț că dacă acesta se va dovedi eficient în urma testării, vom încerca să achiziționăm astfel de utilaje, însă de capacitate mai mare“. a scris Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4, pe reţeaua sa de socializare.

Cât costă deszăpezirea în Bucureşti

Contractele cu firmele care fac curațenie și deszăpezire în Capitală au fost încheiate de primăriile de sector înainte de anul 2000, expirând în perioada 2007-2008, iar de atunci au fost prelungite prin numeroase acte adiționale, fără alte licitații.

Sector 1 - Curăţenie şi deszăpezire - 150 milioane lei;

Sector 2 - Curăţenie şi deszăpezire - 110 milioane lei;

Sector 3 - Curăţenie şi deszăpezire - 130 milioane lei;

Sector 4 - Curăţenie şi deszăpezire - 37 milioane lei;

Sector 5- salubrizarea stradală costă lunar peste 760.000 de euro vara, iar pe timp de iarnă aproape 2,5 milioane de euro;

Sector 6 -Curăţenie şi deszăpezire - 81 milioane lei.

Ne puteți urmări și pe Google News