Mașina care dispare de pe piață. Toți șoferii visau la ea

Sursa foto: Unsplash

Constructorul auto francez Renault a anunțat că va renunța la celebrul model Megane, comercializat în patru generații. Francezii se raliază astlfel constructorilor de pe piața auto care renunță la motoarele tradiționale, cu ardere internă.

Renault Megane, final de drum după patru generații

Francezii vor ieși de pe segmentul compact al autotuturismelor cu ardere internă în luna aprile, odată cu încetarea activitații la uzina din Spania. Platforma Megane va fi scoasă din producție, dar Renault va plusa cu modelul E-Tech, un autoturism care îmbină trăsăturile compacte cu cele de crossover.

Totuși, grupul francez Renault își lasă o portiță pe segmetul autoturismelor cu ardere internă. Locul Megane-ului va fi luat de două modele ale constructorului autohton Dacia. Cunoscute sub numele de cod C-Neo, modelele constructorului român vor fi lansate abia peste doi ani, anunță Profit.ro.

Sursa foto: Arhiva EvZ

Megane a intrat pe piața auto în 1995

Megane a intrat pe piața auto în 1995, în locul celebrului Reanult 19.  A fost o mașină apreciată de clienți, a devenit rapid best seller-ul companiei franceze. Motiv pentru care inginerii au lansat mai multe versiuni de caroserii, sedan și mai apoi, un monovolum inspirat de pe platforma Scenic.

Primul model compact de Megane s-a vândut în peste 5 milioane de unități. Însă, versiunile ulterioare nu s-au mai bucurat de același succes. Popularitatea mașinii a scăzut subit cu a doua generație, până la un volum de sub un milion de unități vândute în prezent.

Sursă foto: Arhiva EvZ

Renault Megane, înlocuit de două modele Dacia

A doua generație a iscat o adevărată controversă în rândul pasionaților de automobilistică, din cauza design-ului futurist și a aspectului nonconformist. Luca de Meo, noul CEO de la grupul Renault, continuă povestea Megane-ului cu modelul electric E-Tech.

de Meo a crezut în popularitatea conceptului Megane pentru a atrage publicul spre primul model electric de nouă generație, care se vrea a fi un crossover tipic, potrivit portalului Profit.ro