Maserati apelează la inginerii români. „Creierul” mașinii electrice este produs în Timișoara

Maserati apelează la inginerii români. „Creierul” mașinii electrice este produs în TimișoaraMaserati colaborează cu o echipă de ingineri din Timișoara. Sursa foto: Inside EVs

Maserati Granturismo Folgore, bijuteria producătorului italian de autoturisme, a fost lansat la finalul anului trecut, iar prețul de catalog pentru autoturismul electric pornește de la 280.000 de euro.

Maserati colaborează cu o echipă de ingineri din Timișoara

Constructorul italian Maserati a intrat în rândul producătorilor de autoturisme care pun accentul pe propulsia electrică. Însă, puțini sunt pasionații de automobilistică care știu faptul că invertoarele de pe Granturismo Folgore sunt produse la Timișoara.

De fapt, orașul de pe Bega este un hub important pentru industria automotive și implicit a mașinilor electrice. Compania multinațională ZF dezvoltă sisteme complete pentru viitoarele generații de propulsoare.

Sunt peste 50 de ingineri care contribuie în prezent la dezvoltarea noilor tehnologii care vor fi montate pe mașinile viitorului, iar Maseratti nu face excepție.

Maserati

Maserati Folgore, Sursa foto: Rush Car Magazine

Prețul de catalog pornește de la 280.000 de euro

Transmisia nu poate fi pusă funcțiune fără o piesă extrem de importantă și anume Invertorul. Acesta din urmă este un ansamblu care fluidizează transferul de la energie de la acumulator la motor, considerat de ingineri „creierul transmisiei electrice”.

Fix acest ansamblu este dezvoltat de inginerii timișoreni de la ZF. Laura Băneasa este șefă peste echipa tehnică. Absolventa Politehnicii Timișoara are deja o experiență de 14 ani în industria constructoarea de mașini. „Sunt cu ZF de doi ani și am avut oportunitatea majoră de a lucra la un proiect de anvergură internațională. Este vorba de Maserati Granturismo Folgore, o mașină full electrică, echipată de ZF cu trei invertoare.

Unul este amplasat în față și două pe spate. Împreună ele însumează aproximativ 1.200 de cai putere. Această performanță spectaculoasă a mașinii este asigurată de aceste trei invertoare dezvoltate de noi. Ca acest proiect să fie un succes, am avut o strânsă legătură și cu echipa tehnică din partea Maserati, din Modena, Italia”, a declarat Laura Băneasa.

Maserati electric

Coupe-ul electric de la Maserati foto: Promotor

Maserati GT Folgore atinge suta în 2,7 secunde

Maserati Granturismo Folgore este modelul electric al constructorului italian. Model lansat la finalul anului trecut și care se vinde în prezent de la 280.000 de euro. O sumă considerabilă, dar care vine la pachet cu performanțe notabile care redau șoferului o aventură unică.

Autonomia bateriei este de cel puțin 600 de kilometri, iar motorul electric propulsează turismul la 100 de kilometri pe oră în doar 2,7 secunde. Pentru a nu pierde sunetul specific motorizării cu opt cilindri în V, inginerii Maserati au colaborat cu o echipă de sunetiști și chiar cu artiști, potrivit Adevarul.