Noi informații despre cei trei marinari răpiți în Togo. Anunț de ultim moment al MAE

Noi informații despre cei trei marinari răpiți în Togo. Anunț de ultim moment al MAE

Cei trei marinari răpiți în urmă cu o lună în statul Togo au fost eliberați, informează Ministerul Afacerilor Externe. Aceștia urmeză să fie repatriați în zilele următoare, fiind ajutați de Ambasada României din Nigeria.

„Ministerul Afacerilor Externe informează că cei trei marinari răpiți la data de 3 martie 2019, de pe o navă aflată în largul apelor statului Togo, au fost eliberați. Cetăţenii români urmează să fie repatriați în zilele următoare, aceștia fiind asistați de Ambasada României la Abuja, Nigeria, pentru efectuarea formalităților necesare întoarcerii acestora, în siguranță, în România.

Eliberarea marinarilor a fost posibilă datorită implicării companiei angajatoare şi a demersurilor specifice ale Celulei de Criză a MAE pe lângă autorităţile abilitate. 

Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul Ambasadei României la Abuja, a monitorizat zilnic cazul şi a menţinut un contact permanent cu toate părţile implicate în derularea procedurilor pentru eliberare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Menţinerea integrităţii fizice şi siguranţei cetăţenilor români şi identificarea mijloacelor necesare rezolvării în bune condiţii a situaţiei de criză au fost principalele preocupări ale autorităților române. 

Ministerul Afacerilor Externe adresează mulţumiri tuturor instituţiilor şi autorităţilor străine implicate în demersurile de eliberare a cetățenilor români.”, se arată în comunicatul MAE.

Cei români au fost răpiți pe 4 martie, de pe nava Histria Ivory, sub pavilion Malta.

„După atac pirații au părăsit zona, nava fiind escortată în zona sigură de ancoraj a portului Lome. Cazul este de acum în responsabilitatea entităților abilitate care vor lua măsurile adecvate pentru că navigatorii să fie eliberați în siguranță. Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atenția că în zona Golfului Guinea incidentele pirateresti au crescut în intensitate ajungând la cote fără precedent, lucru care afectează navigatorii și transportul maritim global.

În zonele cu risc ridicat trebuie sporită veghea pe comandă de navigație, radarul să fie folosit și pentru distanțe mici pentru a putea preîntâmpina orice tentativă de reușită a unor atacuri de acest fel. Deasemenea procedurile trebuiesc însușite foarte bine de fiecare navigator și urmate întocmai în cazul unor incidente de piraterie.”, se arăta în comunicatul Sindicatului Liber al Navigatorilor.